Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht
8 november 2019: 9.30 – 16.30 uur
Koningsbergerstraat 9 Utrecht
Maximaal 12 deelnemers
Er zijn maar weinig mensen die eerlijk toegeven dat zij niet weten hoe social media werken. Natuurlijk, een paar mensen volgen of een berichtje laatsen, dat lukt wel. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jou volgen en interactie met je aangaan? Bij voorkeur zinnige interactie die verder gaat dan een gemiddeld filmpje over lolcatz (kattenfilmpjes).
Een cursus YouTube, een cursus twitter, een cursus Facebook of een cursus Instagram? Nergens voor nodig. Tijdens deze compacte cursus leer je stap voor stap welk social medium je op welke manier gebruikt. Heb je nog geen account? Geen probleem, die maken we ter plekke aan.
Je leert:
Meer informatie en inschrijven vindt u op de website van de Hogeschool Utrecht.
Je weet in zijn algemeenheid wat social media zijn en misschien ben je al actief op een of meerdere socialmediaplatforms. Heel goed. Of je bent volledig blanco en hebt geen idee waar je moet beginnen op het vlak van social media. Ook goed.
De cursus Schrijven voor sociale media is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil met social media, maar de werking van de socialmediaplatforms nog niet in de vingers heeft. We beginnen bij de absolute basis en schuwen enkele open deuren niet. Niet iedereen weet wat een mention is en hoe die zich verhoudt tot een tag. Hoeft ook niet. Tijdens de cursus leer je in hoog tempo. Je haalt eruit wat voor jou belangrijk en nuttig is. Zowel privé als zakelijk, al gaan beiden vaak samen op social media.
Om de cursus Schrijven voor sociale media te volgen, heb je een hbo-werk- en denkniveau nodig.
De beginnerscursus Schrijven voor sociale media neemt je stap voor stap mee in de wereld van social media. Binnen een dag (ochtend en middag) ben je in staat om bewust en bekwaam de vruchten te plukken van social media.
Belangrijkste platformen waar mee aan de slag gaan zijn twitter, facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn. Desgewenst kijken we ook kort naar andere platforms. Hoofdgedachte is dat je leert welke universele basis er ten grondslag leert aan alle socialmediaplatforms. Op deze wijze ben je ook voorbereid op de komst van eventuele nieuwe platforms.
De cursusonderdelen: