Cursus HU onderzoeksjournalistiek
5 maart 2021

Schrijven voor sociale media

Geen tot weinig ervaring
Inschrijven € 395 (vrij van btw)

Er zijn maar weinig mensen die eerlijk toegeven dat zij niet weten hoe social media werken. Natuurlijk, een paar mensen volgen of een berichtje plaatsen, dat lukt wel. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jou volgen en interactie met je aangaan? Bij voorkeur zinnige interactie die verder gaat dan een gemiddeld filmpje over lolcatz (kattenfilmpjes).

Inhoud

Een cursus YouTube, een cursus twitter, een cursus facebook of een cursus Instagram? Nergens voor nodig. Tijdens deze compacte cursus leer je stap voor stap welk social medium je op welke manier gebruikt. Heb je nog geen account? Geen probleem, die maken we ter plekke aan.

De bijeenkomsten worden voor een groot deel verzorgd door (gast)docenten uit het bedrijfsleven. Hierdoor sluit de inhoud steeds naadloos aan op de (complexe) vraagstukken uit de hedendaagse markt. Inhoudelijk is de cursus nauw verbonden met de lectoren van Hogeschool Utrecht in het betreffende onderzoeksgebied en mede daardoor van hoog niveau.

Je weet in zijn algemeenheid wat social media zijn en misschien ben je al actief op een of meerdere socialmediaplatforms. Heel goed. Of je bent volledig blanco en hebt geen idee waar je moet beginnen op het vlak van social media. Ook goed. De beginnerscursus Schrijven voor sociale media neemt je stap voor stap mee in de wereld van social media. Binnen een dag (ochtend en middag) ben je in staat om bewust en bekwaam de vruchten te plukken van social media.

Belangrijkste platformen waar mee aan de slag gaan zijn twitter, facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn. Desgewenst kijken we ook kort naar andere platforms. Hoofdgedachte is dat je leert welke universele basis er ten grondslag leert aan alle socialmediaplatforms. Op deze wijze ben je ook voorbereid op de komst van eventuele nieuwe platforms.

De cursusonderdelen:

  • Welke socialmediaplatforms zijn er? Waarin verschillen zij en wat zijn de overeenkomsten?
  • Hoe werken de socialmediaplatforms?r
  • Wat zijn de valkuilen van social media?
  • Hoe zorg je ervoor dat je alle content van social media op een goede manier monitort en niet verdrinkt in het grote aanbod?
  • Hoe benut je crossmediaal de voordelen van meerdere socialmediaplatforms?
Hogeschool Utrecht docent(en) onbekend
Hogeschool Utrecht docent(en) nog niet bekend

Klik op de link in het menu ‘Algemeen’ voor meer informatie.

22 januari 2021
Er zijn nog geen reviews