Cursus Storytelling HU
16 november 2021

Schrijven voor online – webteksten en sociale media

Werkervaring speelt geen rol
Inschrijven € 1395,- (vrij van btw)

Ontdek de wereld van push en pull communicatie en vertaal inzichten direct naar de beroepspraktijk. Jouw beroepspraktijk. In de cursus Schrijven voor Online – webteksten en sociale media leer je meer dan alleen webteksten schrijven. Denk aan de toegevoegde waarde van social media waarbij je vanuit de webmatrix (digitaal concept) maximaal rendement haalt. En dat is wat telt voor webredacteuren en online copywriters.

De cursus Schrijven voor online – webteksten en sociale media sluit naadloos aan bij de wensen van de beroepspraktijk. Zo leer je alle facetten van webteksten schrijven en combineer je een websitestrategie in een handomdraai met een solide socialmediastrategie. En omgekeerd.

Opleidingsinhoud

In de cursus Schrijven voor online – webteksten en sociale media leer je hoe je vanuit een overkoepelend concept (de webmatrix) teksten schrijft voor websites en social media. Je ontwikkelt een beter inzicht in de wijze waarop je bezoekers én volgers op korte en lange termijn bereikt en aan je bindt via de website en social media. Daarbij vertaal je de zenderdoelen van een organisatie naar ontvangerdoelen (van de websitebezoeker of socialmediagebruiker). Toegegeven, als je het zo leest, dan lijkt dat makkelijk. Is het ook. Als je weet hoe het moet.

Deze cursus is bedoeld voor iedereen die beroepsmatig te maken krijgt met webteksten schrijven en schrijven voor social media. Of je nu incidenteel teksten schrijft of in de rol van webredacteur dagelijks een of meerdere websites en socialmediakanalen beheert, de cursus Schrijven voor online biedt je alles wat je nodig hebt. En meer.

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • de vertaalslag van push naar pull maken, zenderdoelen omzetten in ontvangerdoelen
  • webteksten schrijven, van de basisvaardigheden tot specifieke vaardigheden die je nodig hebt bij webteksten en teksten voor socialmediakanalen
  • conceptueel communiceren vanuit een overkoepelend plan van aanpak (de webmatrix)
  • de balans vinden tussen strategie, structuur, schrijfstijl en interactie (+metacommunicatie)
  • social media congruent aan laten sluiten bij interactieve webcontent en schrijven voor sociale media met de drie pijlers als basis

Periode:

16 november 2021 t/m 15 februari 2022

Toine Kamphuis
Toine Kamphuis

Journalist, copywriter en allround docent communicatieve vaardigheden.

Corona de Wert
Corona de Wert

Corona de Wert is een ervaren adviseur en trainer in online communicatie. Ze is auteur van het Handboek Online Redactie (2019), de opvolger van de bestseller Handboek webredactie.

23 juni 2021
Er zijn nog geen reviews