Dit is een online evenement
Tijdens deze MediaTalk bespraken we de Success Metrics for media. We zoomden in op het gebruik van Data Analytics en Dashboards op nieuwsredacties. Zij beschikken tegenwoordig over veel waardevolle data over het gebruik van hun content. Maar hoe gaan zij nu om met deze data? Hoe kan dit journalisten en andere contentmakers helpen relevanter te zijn? En hoe dragen tools als Chartbeat en smartocto bij aan het succes van nieuwssites?
Bert Kok ging het gesprek aan met de volgende gasten:
De MediaTalk vond plaats op vrijdag 9 oktober van 17.00 – 17.45 uur.
De MediaTalk was voor iedereen die geïnteresseerd is in het onderwerp.
Programma
Bert heeft ruime ervaring in de dynamische wereld waar inhoud, technologie en business samenkomen. Hij heeft een achtergrond in de journalistiek en werkte voor kranten, radio, tijdschriften en het persbureau ANP. Daar gaf hij leiding aan de businessunit Multimedia waar alle maatproducties van het ANP werden gemaakt, zoals radiobulletins, internetberichten, teletekst, video en berichten voor mobiel. Met een klein team werd daar op een heel efficiënte manier nieuws geproduceerd voor een groot aantal verschillende platformen.
Sinds 2009 is Bert actief als ondernemer en (mede)oprichter van diverse startups, waaronder imgZine (later ORTEC Communications). imgZine is een platform voor digitale publicaties, dat op een simpele manier allerlei contentstromen samenbrengt in een aantrekkelijk magazine.
Bert’s passie is de transformatie van de media-industrie. Zijn ambitie is om deze digitale transformatie voortdurend te stimuleren en bij te dragen aan een duurzame toekomst voor de mediasector. Sinds 2016 werkt Bert voor Media Perspectives en houdt zich daar vooral met de businesskant bezig. Bert heeft een Executive MBA in Cross Media, en is gecertificeerd Innovation Sprint Master.