Dinsdag 26 februari
9.30-17.00
(lunch inbegrepen in prijs)
Deze training wordt ook op 25 juni gegeven.
Media Perspectives Learning Space
Joop v/d Endeplein 1
1217 WJ Hilversum
Een goede crossmediale strategie is voor ieder mediabedrijf én merk tegenwoordig noodzakelijk. Jouw klant of publiek wil je content op verschillende manieren vinden: offline en online, via social media, op hun smartphones, computers, tablets en televisieschermen. Een brede mix van content is in de huidige multiscreen wereld essentieel om je doelgroep goed te bereiken en nieuwe inkomstenstromen te genereren.
Is er een succesformule voor multichannel publishing? Welke bouwstenen zijn er voor nodig? En wat betekent het voor jou als mediaprofessional? Deze vragen staan centraal tijdens deze eendaagse MediaBooster 360° Publishing voor mediaprofessionals met enige ervaring.
Na de training:
Deze training richt zich op contentmakers en andere mediaprofessionals met enige tot redelijke ervaring op het gebied van multichannel content publishing. Denk aan: communicatieadviseurs, marketeers, uitgevers en (hoofd) redacteuren.
Deze MediaBooster maakt onderdeel uit van de Media Perspectives Academy – dé trainingspartner voor de media-industrie. Bekijk hier onze jaarplanning met andere interessante trainingen.
Tijdens deze training krijg je inzicht in de trends en ontwikkelingen op het gebied van multichannel publishing. We gaan ook in op de toenemende invloed van tech en het gebruik van data en AI. Verder leer je hoe je een content framework opzet en wat voor gevolgen dat heeft voor de redactionele workflow. Daarnaast ga je aan de slag met het formuleren van een effectieve contentstrategie. Ook worden er in de training twee cases gepresenteerd door gastsprekers uit de praktijk.
Dagdeel 1:
Lunch
Dagdeel 2:
Gert-Jaap was een aantal jaren verslaggever en hoofdredacteur bij de Revu voor hij de overstap maakte naar NU.nl. Daar is hij nu al zeven jaar werkzaam als hoofdredacteur.
Na zijn studie communicatie was Dennis onder andere werkzaam bij Feyenoord Rotterdam, NU.nl, SBS Shownieuws, Sanoma, De Persgroep en Voetbal International. Nu is hij werkzaam bij RTL Nieuws als Chef Digitaal.
Bert heeft ruime ervaring in de dynamische wereld waar inhoud, technologie en business samenkomen. Hij heeft een achtergrond in de journalistiek en werkte voor kranten, radio, tijdschriften en het persbureau ANP. Daar gaf hij leiding aan de businessunit Multimedia waar alle maatproducties van het ANP werden gemaakt, zoals radiobulletins, internetberichten, teletekst, video en berichten voor mobiel. Met een klein team werd daar op een heel efficiënte manier nieuws geproduceerd voor een groot aantal verschillende platformen.
Sinds 2009 is Bert actief als ondernemer en (mede)oprichter van diverse startups, waaronder imgZine (later ORTEC Communications). imgZine is een platform voor digitale publicaties, dat op een simpele manier allerlei contentstromen samenbrengt in een aantrekkelijk magazine.
Bert’s passie is de transformatie van de media-industrie. Zijn ambitie is om deze digitale transformatie voortdurend te stimuleren en bij te dragen aan een duurzame toekomst voor de mediasector. Sinds 2016 werkt Bert voor Media Perspectives en houdt zich daar vooral met de businesskant bezig. Bert heeft een Executive MBA in Cross Media, en is gecertificeerd Innovation Sprint Master.