Schandalen: razendsnel gaat het de organisatie rond of zelfs de hele wereld over. Het verschil tussen binnen en buiten vervaagt, omdat reputaties al lang niet meer kunnen worden gestuurd door persberichten en geplande momenten van ‘zenden’. Wat wél bijdraagt aan een goede reputatie, is het gedrag van medewerkers. Hoe stuur je dat gedrag op bijvoorbeeld social media, dat bepalend is voor het imago en succes?
Steeds meer communicatieprofessionals zien ‘Het communicatiever maken van de organisatie’ als een van hun taken. Het gaat om een verschuiving van focus: van veel zelf communiceren naar het faciliteren en ondersteunen van het gecommuniceer van je collega’s. Goede interne communicatie is een sleutel om dat te bereiken. Zo raken mensen steviger verbonden met de doelen, met de ‘why’ van de organisatie. Succesvolle organisaties investeren daarom in de betrokkenheid en motivatie van medewerkers. Met goede interne communicatie maak je dus het verschil. Betrokkenheid en actieve participatie van medewerkers is nu een nog belangrijkere succesfactor dan het altijd al was.
Na de post-bachelorcursus De communicatieve organisatie heb je laten zien dat je je hebt verdiept in interne communicatie en dat je het niveau hebt om interne communicatie op een strategische manier toe te passen.
Deze cursus is bedoeld voor communicatiemanagers en -adviseurs die:
Tijdens de cursus komen deze onderdelen aan bod:
Angelique Blekkink is vanuit haar eigen bedrijf werkzaam als interim manager, adviseur en trainer/coach. Ze heeft vele jaren ervaring in het vakgebied Interne Communicatie, vaak in grote organisaties en met complexe (verander)vraagstukken. Daarvoor heeft zij o.a. als Manager Communicatie bij Philips Consumer Lifestyle gewerkt. Omdat ze bovendien een achtergrond in HR heeft, weet zij uit eigen ervaring hoe deze disciplines elkaar kunnen versterken.