Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht.
4 en 18 november, 2 en 16 december 2019, 6 en 20 januari 2020
Maximaal 12 deelnemers
Schandalen: razendsnel gaat het de organisatie rond of zelfs de hele wereld over. Het verschil tussen binnen en buiten vervaagt, omdat reputaties al lang niet meer kunnen worden gestuurd door persberichten en geplande momenten van ‘zenden’. Wat wél bijdraagt aan een goede reputatie, is het gedrag van medewerkers. Hoe stuur je dat gedrag op bijvoorbeeld social media, dat bepalend is voor het imago en succes?
Steeds meer communicatieprofessionals zien ‘Het communicatiever maken van de organisatie’ als een van hun taken. Het gaat om een verschuiving van focus: van veel zelf communiceren naar het faciliteren en ondersteunen van het gecommuniceer van je collega’s. Goede interne communicatie is een sleutel om dat te bereiken. Zo raken mensen steviger verbonden met de doelen, met de ‘why’ van de organisatie. Succesvolle organisaties investeren daarom in de betrokkenheid en motivatie van medewerkers. Met goede interne communicatie maak je dus het verschil. Betrokkenheid en actieve participatie van medewerkers is nu een nog belangrijkere succesfactor dan het altijd al was.
Wat is, in organisatieveranderingen, de rol voor communicatieprofessionals? En wat is de rol van de andere interne spelers? Wat mogen we van ze verwachten en wat niet? Wat is ieders bijdrage aan de gewenste, vitale bedrijfscultuur? En met welke tools kunnen communicatieprofessionals hun collega’s toerusten? Op die vragen vinden we samen met jou een antwoord.
Na de post-bachelorcursus De communicatieve organisatie heb je laten zien dat je je hebt verdiept in interne communicatie en dat je het niveau hebt om interne communicatie op een strategische manier toe te passen.
Meer informatie en inschrijven vindt u op de website van de Hogeschool Utrecht.
Deze cursus is geschikt voor communicatiemanagers en -adviseurs die:
Hbo werk- en denkniveau. Deelnemers voor de post-bachelorcursus De communicatieve organisatie worden geselecteerd. Voor aanvang van de cursus stuur je je cv op.
Je kunt wat je leert tijdens deze cursus meteen toepassen tijdens je werk. Je analyseert je eigen situatie, formuleert verbetervoorstellen en ontwikkelt gaandeweg je eigen actieplan. Dat omvat meer dan alleen het inzetten van communicatiemiddelen! Kennismaken met verschillende werkvormen, oefeningen, feedback en reflectie helpen je duidelijk te maken wat de toegevoegde waarde van interne communicatie is in je organisatie.
Deze cursus duurt drie maanden. Je volgt zes bijeenkomsten. Tussen de bijeenkomsten door krijg je opdrachten in je digitale leeromgeving. Hier vind je ook feedback op je opdrachten en kun je de literatuur voor je cursus bekijken.
Tijdens de cursus komen deze onderdelen aan bod: