Dinsdag 15 januari en 29 januari
9.00-17.00
(lunch inbegrepen in prijs)
Media Perspectives Learning Space
Joop v/d Endeplein 1
1217 WJ Hilversum
Een regulier ticket voor deze MediaBooster is €905 excl. BTW (€1095,- incl. BTW). ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 30% korting en ook voor partners geldt een speciaal kortingstarief. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl.
Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer en website mee.
Media Perspectives en Hogeschool Utrecht verzorgen deze training.
Elke organisatie wil tegenwoordig wel data-gedreven zijn. En dat is logisch: want met digitalisering van producten en diensten beseft iedereen dat data niet meer een leuke bijkomstigheid is, maar dé grondstof voor je organisatie. Veel bedrijven zitten op een goudmijn aan data, maar weten niet hoe ze die moeten benutten. Daarom zijn er professionals nodig die dit wel weten.
In de training Data Driven Design leer je begrijpen welke plaats data innemen in het gebruik van media en het belang van data in een moderne media-organisatie. Er wordt dieper ingegaan op user interfaces en hoe je deze zo kunt ontwerpen dat ze relevante data opleveren. De opgedane kennis leer je toe te passen op de complete customer journey: hoe kun je gebruikers betrekken op alle touchpoints en data laten genereren? Tenslotte wordt er een design sprint doorlopen waarin op basis van een bestaande user interface, product en dataset aan een (eigen) case wordt gewerkt.
Laat kansen niet meer liggen en leer met onze training nóg meer uit jouw data te halen en nieuwe data te genereren. Doe mee aan de training Data Driven Design op dinsdag 15 en 29 januari om erachter te komen hoe je data effectiever kunt gebruiken.
Deze training is voor mediaprofessionals met enige ervaring met data-gedreven producten en data-gedreven marketing. We leren je hoe je jouw media-organisatie stappen kunt laten maken op het gebied van data.
Kortom: na deze training kun je aantrekkelijke concepten, producten en diensten ontwikkelen op basis van en door interactie met data uit de customer journey.
Deze training is voor mediaprofessionals die al enige ervaring hebben met data-gedreven producten en data-gedreven marketing.
Tijdens de training Data Driven Design wordt theorie afgewisseld met praktijk.
Het eerste dagdeel is een introductie over welke plaats data inneemt in het gebruik van media, en het belang van data in een moderne media-organisatie. Hoe zijn interfaces een bron van data, en hoe kunnen machine learning, kunstmatige intelligentie en algoritmes helpen om je organisatie met data te versnellen.
In het tweede dagdeel ligt de nadruk op de user interface als hart van de dataverzameling. Welke data produceert een digitale samenleving? Wat zijn digital ethics en dark patterns, en hoe ontwerp je een user interface die je de data oplevert waar je iets mee kunt?
In het derde dagdeel leer je vervolgens met de kennis van de voorgaande twee dagdelen hoe je gebruikers op alle touchpoints kunt betrekken, en hoe je data kunt laten genereren. Online, offline, in de complete customer journey.
In het vierde dagdeel wordt in een design sprint doorlopen. Op basis van een bestaande user interface, product en dataset, met gebruik van relevante software, wordt onder begeleiding aan een case gewerkt. Cursisten kunnen eventueel ook een eigen dataset / user interface / product meenemen als case.
Bob is hoofddocent en coördinator bij het programma Communicatie en Multimedia Ontwerp (B) en bij de master Data Driven Design. Hij is gespecialiseerd in User Experience Design en Interaction Design en curriculum design, met veel ervaring in het coachen van studenten die werken aan projecten voor opdrachtgevers. Bob is sinds 1996 verbonden aan de HU en heeft geholpen bij het ontwerpen van het curriculum van verschillende programma’s, waaronder International Communication and Media (tegenwoordig Creative Business genoemd), en Communication and Multimedia Design. Voor deze laatste ontving hij de HUgenotenprijs 2010, een prijs voor uitstekende prestaties van medewerkers en studenten van de HU.
Na zijn master Media Technology ontwikkelde en doceerde Erik verschillende technologie gerelateerde cursussen aan de HU. Hij is docent geweest bij de programma’s Communicatie en Multimedia Design, Digitale Media en Communicatie en Internationale Communicatie en Media (tegenwoordig Creative Business genoemd). Momenteel is hij ontwikkelaar van de master Data-driven Design en zijn activiteiten bestaan uit het begeleiden van studenten en het coördineren van de technologie track. Erik is ook onderzoeker bij de onderzoeksgroep Human Experience & Media Design. Zijn onderzoek richt zich op hoe technologie vorm geeft aan de publieke waarde.