Cursus data
1 mei 2019

Cursus online redactie: meer doen met je data

Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 657,- excl. BTW (€795,- incl. BTW)

Datum en tijd

Vrijdag 10 mei en 17 mei
9.00-17.00

Locatie

Joop van den Endeplein 1
1217 WJ Hilversum
Mediacentrum 4e verdieping

Kortingen

Een regulier ticket voor deze MediaBooster is €795,- (incl. BTW). ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 30% korting en ook voor partners geldt een speciaal kortingstarief. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl.

Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer en website mee.

Data is hot, steeds vaker cruciaal voor de workflow en de beslissingen die we nemen. Maar het toepassen van inzichten is voor het dagelijkse werk vaak nog uitdagend.

Deze tweedaagse cursus over data op 28 juni en 5 juli helpt media- en contentmarketingprofessionals die met data werken de volgende stap te zetten in het analyseren en gebruiken hiervan. Je gaat aan de slag met analytics: het maken van informatieve grafieken, relevante dashboards en het gebruiken van redactionele data. Ook wordt tijdens deze cursus duidelijk welke nieuwe kansen, producten, diensten en verdienmodellen hierbij ontstaan en welke rol data in jouw organisatie speelt en kan spelen. Je ontvangt de tools en inzichten om de kwaliteit van je rapportages en adviezen te verhogen en je content verder te verbeteren.

Na deze cursus:

  • Weet je welke data je inzet om een vraagstuk op te lossen
  • Kun je jouw data en dashboards optimaliseren
  • Weet je hoe je met data een redactionele strategie kunt formuleren

 

De cursus richt zich op professionals met enige tot redelijke ervaring met data.

 

 

Dag 1

  • Data optimalisatie: welke data gebruik je nu, welke data heb je nodig?
  • Verschillende datatools (topic detection, realtime, reporttools)
  • Aan de slag met datatools

 

Dag 2

  • Ruwe data induiken met een complexe dataset
  • Een datastudiodashboard maken
  • Data, rollen en bedrijfscultuur: workflow en redactionele strategie
Erik van Heeswijk
Erik van Heeswijk

Erik van Heeswijk is CEO en co-founder van CleverLions en SmartOcto. Erik is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, waarvan vijf jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. SmartOcto is een mediasysteem dat aan de hand van big data het optimale scenario voor elk verhaal over alle contentkanalen heen berekent, en heeft in de Benelux prominente mediaklanten waaronder titels van DPG Media, Nu.nl en de VRT.

Erik geeft al enkele jaren trainingen bij Media Perspectives over o.a big data voor beginners, dataredactie, en het monitoren van impact door middel van data-analyses.