4 februari 2019

Copywriting

Inschrijven € 1295 (vrij van btw)

Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht.

Schrijf slim en snel.

Snelle teksten schrijven is iets andersdansneltekstenschrijven. Een goede copywriter zweet soms een uur op één regel. Hij verdiept zich in het doel, kruipt in de huid van de doelgroep en raakt de lezer.

Schrijf advertenties, brochures, websites en direct mail vanuit een vooropgezet plan en bereik het beoogde effect. Het draait om emoties, (zakelijke) belangen en persoonlijke interesses van de doelgroep. Zowel inhoudelijk als op het gebied van schrijfstijl.

Wat u leert

U leert hoe u de doelgroep vanuit eenconcreetplanbenadertomhet beoogde doel te behalen. Daar heeft u theorie voor nodig. Maar u gaat vooral oefenen ‘op een hoger plan’. Hoe doen we dat? Het kan altijdbeter.Datishetuitgangspunt. Zelfkritiek én kritiek van anderen dragenbijaaneengoedetekst.

Tijdens de lessen krijgt u oefenop- drachten die we plenair bespreken. U ontvangt directe en confronte- rende feedback, altijd opbouwend. Copywriting is nu eenmaal een pro- ces van veel vallen en minstens zo vaak opstaan. Zowel de docen- ten als uw medecursisten helpen u om obstakels te overwinnen en snel uit de klassieke valkuilen te krabbelen.

U verbetert uw stijl en ontwikkelt gaandeweg het vermogen om tekst de juiste structuur te geven. Twee docenten leiden de cursus afwisselend, ieder op het gebied van hun expertise. Ook buiten de lessen oefent u veel: in uw werkpraktijk tijdens het schrijven, maar ook met specialecases.

Meer informatie en inschrijven vindt u op de website van de Hogeschool Utrecht.

 

Iedereen die op professioneel niveau teksten schrijft. Bijvoorbeeld copywriters, marketing- en communicatiemanagers, (bureau)- redacteuren, pr-functionarissen en voorlichters. U weet hoe u een tekst opbouwt en kent de basisprincipes van een geschreven tekst.

U hebt Informatief schrijven en bij voorkeur Creatief schrijven of een vergelijkbare cursus gevolgd.

Alle facetten van copywriting komen aan bod.

  • concepting;
  • advertenties;
  • dm-brieven en –mails;
  • folders;
  • brochures;
  • advertorials;
  • speechwriting;
  • ghostwriting;