HU podcast
25 september 2019

Copywriting

Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 1295 (vrij van BTW)

Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht.

Schrijven op een hoger niveau? Tijdens de cursus Copywriting leer je dit al doende. Je leert variëren in schrijfstijlen en je teksten op conventionele en onconventionele manieren te structureren. Van de eerste tot laatste versie: aan het de eind van de cursus Copywriting weet je precies wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

Na deze cursus Copywriting kijk je nooit meer hetzelfde naar advertenties, mailings en reclame. Je ziet overal wel verbeteringen en analyseert ze meteen. Conceptmatig schrijven voor verschillende doelgroepen is je tweede natuur geworden.

 

Je leert:

  • doelgroepen doorgronden op basis van intrinsieke motivatie vanuit een concreet plan om het beoogde doel te behalen.
  • teksten schrijven voor advertenties, websites, brochures en direct mail die de lezer aanzetten tot denken of doen.

 

Waarom Copywriting bij de HU?

  • Leer je verantwoorden

    Je kunt na de cursus precies motiveren waarom je copy op welke manier schrijft en kunt je keuzes goed onderbouwen.

  • Werk perfect samen met je opdrachtgever

    Hoe krijg je de briefing die je nodig hebt? Kun je je keuzes goed verklaren? Aan het einde van de cursus werk jij perfect samen met elke opdrachtgever.

  • Leg het fundament vanuit concepting

    Je krijgt deze strategische manier om planmatig en strategisch copy te schrijven onder de knie.

Meer informatie en inschrijven vindt u op de website van de Hogeschool Utrecht.

De opleiding Copywriting is bij uitstek geschikt voor communicatieprofessionals, tekstschrijvers en copywriters. Van de beginnende schrijver tot de ervaren copywriter die kennis en vaardigheden wil opfrissen.

Je hebt aantoonbaar hbo werk- en denkniveau. Je wordt toegelaten op basis van selectie, dus stuur vooraf met je inschrijving je cv in.

Alle facetten van copywriting komen tijdens de cursus aan bod. Zoals:

  • concepting
  • advertenties
  • direct mail-brieven en -mails
  • folders
  • brochures
  • advertorials
  • speechwriting
  • ghostwriting
  • interactief

Natuurlijk krijg je theorie, maar je leert copywriting vooral door het te doen. De docent en je medecursisten helpen je om obstakels te overwinnen. Je krijgt oefenopdrachten die klassikaal worden besproken. Gaandeweg verbeter je je stijl en kun je teksten de juiste structuur geven.

Tijdens de bijeenkomsten werk je individueel of in groepjes aan opdrachten. De cursus is digitaal ondersteund.