Cursus eindredactie HU
17 maart 2021

Bootcamp Freelancen: de ondernemende journalist

Geen tot weinig ervaring
Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 395,- (vrij van btw)

Wil jij een succesvolle freelance-journalist worden? Of je dat avontuur nou vanuit je hart of noodgedwongen aangaat, de Bootcamp Freelancen: De ondernemende journalist is sowieso iets voor jou. In deze intensieve training leer je hoe je jouw eigen specifieke journalistieke kwaliteiten kunt vermarkten.

Succesvol journalistiek ondernemerschap

Samen met andere cursisten ga je het avontuur aan in voorbereiding op succesvol journalistiek ondernemerschap. Je onderzoekt je eigen unique selling points, pitcht je beste idee, investeert in je content marketing, bepaalt je waarde, oefent acquireren en onderhandelen en leert alles over de belangrijke randzaken van het ondernemerschap.

Na deze cursus ben je helemaal klaar om als freelancer te beginnen. Je hebt een professionele website staan, weet hoe je aan scherpe acquisitie doet en bent op de hoogte van alle praktische ins en outs.

Deze cursus is bedoeld voor iedereen die een succesvolle freelance-journalist wilt worden.

De Bootcamp Freelancen: De ondernemende journalist is opgebouwd volgens ‘learning by doing’: theorie wordt afgewisseld met veel oefeningen die we nabespreken. Met de tips en tricks die je leert kun je direct aan de slag.

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:

Jij bent een merk!

  • Waarom eigen baas?
  • Eigen doelstellingen / wensen / verlangens
  • Wat is freelancen? Waarom wil je freelancen?
  • Wie ben jij als freelancer? Wat zijn jouw unique selling points?

Je moet érgens beginnen!

  • Hoe kom je aan opdrachten?
  • Wat zijn klussen en opdrachtgevers die voor je voeten liggen?
  • Past dit ook bij wat je het best zou kunnen/willen?
  • Wat doe je wel, wat doe je niet?
  • Brainstormtechnieken om op ideeën te komen
  • Acquisitie: koud, lauw, warm

Wat ben je waard?

  • Wie ben jij als freelancer en wat wil je bereiken?
  • Wat ben je waard?
  • Hoe bepaal je je prijs?
  • Onderhandelen, hoe doe je dat?

Hoe profileer je eigen merk?

  • Welke manieren van online en offline profileren zijn er?
  • Contentmarketing. Wat werkt (voor jou) en wat niet?
  • Wat moet je regelen? Inschrijven KVK – BTW of niet? – Arbeidsongeschiktheid – Pensioen – Boekhouding. Wat besteed je uit, wat doe je zelf?

Geplande lesdata:

17 en 24 maart 2021 van 9.30 tot 16.30 uur

Tim de Hullu
Tim de Hullu

Docent Bootcamp Freelancen: de ondernemende journalist

Tim de Hullu (1981) is een ervaren docent en journalistiek ondernemer, die zelf veel facetten van het ondernemerschap heeft meegemaakt. Tien jaar geleden begon hij bewust voor zichzelf, sprong in het diepe, maar werd daarvoor beloond. Momenteel is hij gespecialiseerd in het schrijven van levensverhalen en biografieën over onbekende mensen. Graag draagt hij zijn kennis over aan mensen die net als hij hun droom willen najagen en/of die droom nog niet kennen.

30 oktober 2024
Er zijn nog geen reviews