23 november 2018

Basisvaardigheden social media

Inschrijven € 395,-

Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht.

Er zijn maar weinig mensen die eerlijk toegeven dat zij niet weten hoe social media werken. Natuurlijk, een paar mensen volgen of een berichtje plaatsen, dat lukt wel.

Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jou volgen en interactie met je aangaan? Tijdens deze compacte cursus leer je stap voor stap welk social medium je op welke manier gebruikt. Heb je nog geen account? Geen probleem, die maken we ter plekke aan.

Opleidingsinhoud

De cursus Basisvaardigheden social media neemt je stap voor stap mee in de wereld van socialmedia.

Binnen een dag (ochtend en middag) ben je in staat om bewust en bekwaam de vruchten te plukken van social media.

De belangrijkste platformen waar mee aan de slag gaan zijn twitter, facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn. Desgewenst kijken we ook kort naar andere platforms. Hoofd- gedachte is dat je leert welke universele basis er ten grondslag leert aan alle socialmediaplatforms. Zo ben je ook voorbereid op de komst van eventuele nieuwe platforms.

Wat je leert

Tijdens de cursus komen diverse onderwerpen aan bod. Zo leer je onder andere hoe je accounts aanmaakt en hoe je deze onderhoudt. Ook leer je hoe je berichten plaatst, reageert op anderen en via social media (‘in draadjes’) gesprekken voert met anderen. Daarnaast komt aan bod hoe je mensen aan je bindt  (volgers) en hoe je ervoor zorgt dat mensen de dialoog met je aangaan. En we bekijken de voor- en nadelen van de verschillende socialmediaplatforms.

Meer informatie en inschrijven vindt u op de website van de Hogeschool Utrecht.

Iedereen die aan de slag wil met social media. We beginnen bij de absolute basis en schuwen enkele open deuren niet. Niet iedereen weet wat een mention is en hoe die zich verhoudt tot een  tag. Hoeft ook niet. Tijdens de cursus leer je in hoog tempo. Je haalt eruit wat voor jou belangrijk en nuttig is. Zowel privé als zakelijk, al gaan beiden vaak samen op socialmedia.

De cursusonderdelen zijn:

  • Welke socialmediaplatforms zijner?
  • Waarin verschillen zij en watzijn de overeenkomsten?
  • Hoe werken de socialmediaplatforms?
  • Wat zijn de valkuilen van social media?
  • Hoe zorg je ervoor dat je alle content van social media op een goede manier monitort en niet verdrinkt in het groteaanbod?
  • Hoe benut je crossmediaal de voordelen van meerdere socialmediaplatforms?