Dinsdag 7, 14, 21 en 28 mei
18.30 – 21.30
Media Perspectives Learning Space
Joop v/d Endeplein 1
1217 WJ Hilversum
Een regulier ticket voor deze MediaBooster is €795,- (incl. BTW). ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 30% korting en ook voor partners geldt een speciaal kortingstarief. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl.
Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer en website mee.
Hoe maak je een 360 graden video, wat komt er allemaal kijken bij het maakproces en hoe zet je deze 360 video vervolgens succesvol in? Tijdens deze cursus ga je in vier workshops zelf werken aan een VR productie. Van script tot postproductie ontwikkel je in kleine teams je eigen 360 graden video. Ook leer je over de nieuwste technologieën en technieken op het gebied van Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) en Mixed Reality (MR).
Je gaat experimenteren met holografische displays, VR en AR brillen en 360 graden camera’s. Daarnaast komen technieken als projection mapping, game engines en photogrammetry aan bod. Ook voorbeelden uit de praktijk worden besproken. VR cameraman Dajo Brinkman deelt zijn ervaringen met het maken van zijn 360 graden video documentaire ‘’VN: Under The Blue Helmet” .
Na de training:
De training is interessant voor iedereen die iets met VR/AR/MR wil doen, maar nog niet precies weet ‘waarom’ en ‘hoe’? Of je nu mediamaker, opdrachtgever, docent of marketeer bent, kom ontdekken wat deze technieken voor jou kunnen betekenen. De training richt zich op mensen die nog geen of weinig ervaring hebben met het maken van een 360 graden videoproductie.
Programma
Dag 1:
E-learning
Dag 2:
Dag 3:
Dag 4:
Cas Ketel is in 2015 afgestudeerd als Industrieel Ontwerper aan de technische universiteit Eindhoven met een onderzoek naar de impact van virtual reality op empathie. Hier een link naar zijn afstudeeronderzoek. Na zijn afstuderen was hij overtuigd van de impact/kracht van virtual reality en besloot hij voor zichzelf te beginnen. Cas heeft sindsdien een aantal producties mogen doen voor klanten als ING, KitKat en Coca Cola. Dit was variërend van het ontwikkelen van corporate trainingen tot entertainende en interactieve simulatoren/experiences. Cas heeft een breed technische achtergrond, zijn inhoudelijke technische kennis komt goed van pas in de ontwerpfase van een project. Verder is zijn afstudeerproject een goed voorbeeld van een project waar elementen als techniek, onderzoek, storytelling en ontwerp goed naar voren komen.
Marnix van Gisbergen is docent ‘Digital Media Concepts’ op NHTV in Breda. Hij is betrokken bij verschillende nationale en Europese projecten op het gebied van virtual reality, body sensors, transmedia en nieuwe media business modellen. Momenteel focust hij zich vooral op het begeleiden van merken bij het opzetten van een virtual reality strategie.
Hij publiceerde in verschillende nationale en internationale tijdschriften, sprak op internationale media- en communicatieconferenties en verzorgde verschillende trainingen voor bedrijven om onderzoeksinzichten te vertalen naar nieuwe concepten.
Daarnaast is Marnix betrokken geweest bij onderzoeksprojecten voor meer dan 75 merken, non-profitorganisaties en overheden. Dit deed hij tijdens zijn tijd als onderzoeksdirecteur bij DVJ insight en Young Votes.
Lees meer over Marnix van Gisbergen.
Dajo Brinkman is gastspreker. Dajo studeerde af aan ’t SAE in Digital Film (BSc) en realiseerde zijn droom om als freelance cameraman te werken door de aanschaf van de Nokia OZO. Deze unieke camera heeft hem de kans gegeven om een rijke ervaring op te doen met verschillende filmprojecten over de hele wereld, o.a. voor Nespresso, Chiquita, Adidas, O’Neill, The Voice en de Verenigde Naties (Gepubliceerd door Time Magazine). Dajo heeft verschillende talks en workshops gegeven over 360 filmen en deelt graag zijn ervaring. Hij maakt deel uit van de co-workingspace de XR Base in Amsterdam.