6 september 2011

Workshop – Van product naar succesvol bedrijf

Datum & tijd

2011-09-06 15:30:00
  • Weet u wat de doorslaggevende argumenten voor klanten zijn om voor u te kiezen?
  • Heeft dit te maken met de specificaties van uw product of ook met andere aspecten?
  • Klopt het beeld dat uw klanten hebben van u, met wat u werkelijk wilt uitstralen?

Op 6 september organiseren iMMovator en Syntens een workshop die gericht is op het managen van klantervaringen bij crossmediale bedrijven. Kom naar deze workshop en sta bewust stil bij uw reputatie, uw ambassadeurs en de manieren waarop u de contact momenten met uw klanten vormgeeft.

Als crossmediaal bedrijf bent u gefocust op het leveren van een goed product en/of dienst. Maar met een goed product of dienst alleen, word je helaas vaak nog geen succesvol bedrijf. Klanten zeggen dat ze kiezen voor de aanbieder met de “beste prijs/kwaliteit” verhouding. Maar waar baseren ze hun oordeel op? De ervaring leert dat argumenten heel helder en relevant gemaakt moeten worden voor klanten en dat deze argumenten niet alleen betrekking hebben op het geleverde product of dienst, maar op alle ervaringen met de leverancier. 

 

Een sterke reputatie is de basis voor een succesvol bedrijf
Belangrijk is dat klanten een goed consistent beeld van uw bedrijf opbouwen. Een klant moet bij ieder contactmoment een zelfde soort ervaring krijgen. Of het nu gaat om een telefoongesprek, een offerte of  de ervaring met uw product of dienst. Deze opeenvolging van klantcontacten bepaald het totaalbeeld van uw klant. Hij/zij doorloopt in feite een ervaringscirkel, die continue loopt bij uw vaste klanten en wordt onderbroken als u een klant verliest.

Bedrijven met een sterke reputatie hebben veel “free publicity” doordat hun klanten optreden als ambassadeurs. Deze ambassadeurs zijn hard nodig voor het realiseren van een succesvol bedrijf.

Tijdens de workshop over de klantervaringscirkel krijgt u inzicht in:

  • het belang van een sterke reputatie en hoe u hieraan kunt werken
  • het proces dat een klant doorgaat wanneer hij een product wil kopen. Welke keuzes hij moet maken, welke fases hij door gaat en op welke manier hij daarbij ervaring opdoet met uw bedrijf
  • hoe u klantervaringen bewust op een onderscheidende manier kan vormgeven

Programma
Locatie: Media Academie, Villa Heideheuvel, Media Park Hilversum.
Tijd: 14.30 – 18 uur
Gegeven door: Stefan Morssink, innovatieadviseur bij Syntens

Inschrijven
De kosten voor deze workshop zijn € 50 (excl BTW) per deelnemer (annuleren kosteloos tot 24u voor aanvang). Leden van iMMovator kunnen zich direct hieronder inschrijven. Hiervoor dient u wel ingelogd te zijn. Bent u nog niet geregistreerd lid van iMMovator? Registreer u dan eerst, voordat u zichzelf hieronder kan inschrijven.

Heeft u vragen over de workshop, dan kunt u contact opnemen met Marijn Brummelhuis van Syntens, via marijn.brummelhuis@syntens.nl.