Webinars, seminars die online te volgen zijn, worden steeds vaker ingezet door bedrijven en organisaties. Met de stand van de techniek is een webinar laagdrempelig geworden, zowel om te geven als om te volgen. In samenwerking met de Media Academie wordt op 7 februari een try-out gegeven voor iedereen die meer wil weten over het professioneel inzetten van webinars en de daaraan gerelateerde onderwerpen als expertise building, kennisoverdracht, kwaliteit, trends en technische ontwikkelingen. Gedurende deze try-out krijgt u in 1 uur een preview van deze training van de Media Academie!
In de Try-out ‘Webinar 2.0’ laat Frans Sman, trainer, (meercamera)regisseur en eigenaar van Broadcast Events zien hoe je een webinar kunt inzetten en naar een hoger plan tilt zodat het professioneel oogt. We kijken naar de benodigde technologieën, de technieken om interactiviteit te faciliteren en laten zien waar de kosten zitten en welke verdienmodellen er zijn voor het inzetten van Webinars.
Met de stand van de techniek is een webinar laagdrempelig geworden, zowel om te geven als om te volgen. In de Try-out Webinar 2.0 wordt een aantal tips & trucs geven die later in het jaar in een regulier cursusprogramma uitgebreid aan de orde komen. De cursus zal antwoord geven op vragen als:
- Wat is Webinar 2.0 en waar kun je het voor inzetten?
- Waar moet een goed Webinar 2.0 aan voldoen?
- Wat levert het op en hoe kun je eraan verdienen?
- Hoe kun je onderscheidend zijn?
Webinars worden niet alleen gebruikt als intern of extern communicatiemiddel, maar ook als een slimme marketingtool. Er zijn tal van voordelen te noemen om Webinars in te zetten:
- genereren van leads
- vergroten van je adressenbestand
- vergroten naamsbekendheid
- vergroten expertise door het delen van informatie
- bekendheid via social media
De Try-out Webinar 2.0 wordt gegeven door Frans Sman, trainer, (meercamera)regisseur en eigenaar van Broadcast Events, expert in video- en audiomontage.
Inschrijven
Wilt u meer weten over de organisatie en uitvoering van webinars? Schrijf u dan hieronder in!
Waar: Villa Heideheuvel, Media Academie, Media Park Hilversum.
Tijden: 12u15-13u15
Kosten: € 10,00 (inclusief eenvoudige lunch, ter plekke te voldoen)
Achtergrondinformatie try-outs
Samen met de Media Academie organiseert iMMovator sinds vorige maand try-outs. Dit zijn lunchworkshops bij de Media Academie, voorafgaand aan een Cross Media Café. De eerstvolgende try-out ('Webinar 2.0') is gepland op dinsdag 7 februari vanaf 12.15 uur en duurt een uur. Doel van de try-outs is te beoordelen of een onderwerp voldoende leeft en inhoudelijke discussies oproept. Als dit het geval is, kan het onderwerp worden opgenomen als training in het opleidingsaanbod van de Media Academie. Voor iMMovator leden een mogelijkheid om kennis te maken met het onderwerp, uw eigen kennis te toetsen, uw mening te geven over de try-out en natuurlijk te netwerken. Voor de Media Academie een mooie manier om direct feedback van de markt te krijgen op nieuwe trainingsonderwerpen. De try-out sluit qua timing aan op het Cross Media Café later die middag. Als u dus toch al de middag had vrijgemaakt in uw agenda voor een middag voorlichting en netwerken, is dit gemakkelijk te combineren.