programmasignalering
16 juli 2020

Screenforce Webinar: De status van Addressable TV in Europa

Tickets Gratis

Datum & tijd

Donderdag 16 juli, van 13:00 tot 14:00 uur

Online event

Screenforce organiseert samen met Nigel Walley (Decipher) op donderdag 16 juli van 13.00-14.00 uur de webinar: De status van Addressable TV in Europa.

TV blijft veranderen. TV- en webtechnologieën komen samen en elk apparaat dat we gebruiken om TV te kijken is digitaal en waarschijnlijk ook online en verbonden. Met de komst van addressable TV gebruikt de branche de data-, analyse- en targetingtechnieken van het internet waardoor adverteerders ervoor kunnen zorgen dat de juiste boodschap via de juiste content bij de juiste doelgroep terechtkomt.

Inhoud

De webinar biedt deelnemers een diepgaand overzicht van verschillende aspecten met betrekking tot addressable TV. Nigel Walley – marketing director bij het Engelse mediastrategie consultancybureau Decipher – legt de terminologie addressable TV uit en bespreekt de huidige stand in Europa. In deze webinar zal Nigel de TV-markt opsplitsen in componenten en het potentieel in kaart brengen van elk component (lineair over set top box, lineair over IP, on-demand, etc).

Ook wordt gekeken naar de convergentie van traditionele en programmatic technieken voor het targeten, kopen en meten van TV-campagnes. In de webinar wordt de vraag gesteld hoe, wanneer en waarom een adverteerder addressable TV moet overwegen, naast de bestaande TV-activiteiten of als een ‘digitale’ vervanging daarvan. De webinar wordt aangevuld met praktijkvoorbeelden. Ten slotte werpt Nigel licht op de ontwikkelingstrends en bespreekt hij hoe de komst van de techreuzen de adresseerbare markt heeft beïnvloed.

Opzet

De webinar bestaat uit twee delen. Screenforce zal samen met Nigel Walley vooraf – op maandag 13 juli – opgenomen videocursusmateriaal vertrekken aan de deelnemers dat vóór het webinar bekeken dient te worden. Tijdens de webinar worden de belangrijkste punten besproken en vindt er een Q&A plaats. Vragen kunnen vooraf naar Screenforce worden gestuurd of tijdens de webinar worden ingediend.