10 oktober 2019

Talent in de Creatieve Industrie

Datum & tijd

Donderdag 10 oktober van 13-16:00 uur

Talent: wie zijn ze en waar vind je ze?

Op 10 oktober vindt het seminar ‘Talent in de Creatieve Industrie’ plaats. Het gaat goed met de economie, wat betekent dat organisaties groeien. Er is ruimte voor nieuw personeel, nieuw talent. De creatieve industrie is geen uitzondering: ook wij willen graag nieuw talent aantrekken. Maar wie is dat nieuwe talent dan? En waar vind je ze?

Sneak preview: Monitor Creatieve Industrie 2019

In dit seminar worden de eerste resultaten van de Monitor Creatieve Industrie 2019 gepresenteerd. Welke sectoren en steden groeien en waar zitten de nieuwe bedrijfstakken? In welke industrieën vind je creatieven, naast de creatieve industrie? In samenwerking met het CBS is er een nieuw en vergelijkend overzicht gemaakt.

Uitstroomanalyse

Talenten worden opgeleid en stromen na de opleidingen uit. Maar waar komen ze terecht? De Hogeschool Rotterdam heeft een uitstroomanalyse gedaan op basis van LinkedIn en deelt de resultaten van dit onderzoek en de gehanteerde methode.

Tot slot worden de carrièremogelijkheden op MBO, HBO en WO niveau met elkaar vergeleken. Heb je betere kansen in de creatieve industrie als je breder opgeleid bent of juist met specifieke vaardigheden voor een bepaald beroep? Of maakt dit helemaal niks uit en is met de inzet van je talent alles mogelijk?

Programma

12.30 Inloop met lunch

13.00 Aanvang programma

16.00 Afsluiting

Dutch Media Week logo

Dutch Media Week

Deze presentatie van de monitor creatieve industrie is onderdeel van de Dutch Media Week. Dit is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Van creatie en techniek tot de impact die media hebben op ieders leven. Een festival waarin bijzondere en actuele verhalen van – en over – media verteld en ontdekt worden.

Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.  www.dutchmediaweek.nl