NHTV Breda start op 2 februari 2017 voor de vierde keer de Executive Master in Media Innovation op locatie in Hilversum. Op donderdag 12 januari 2017 wordt in Hilversum een informatie- en netwerkmiddag georganiseerd met medewerking van, Hilversum Media Campus en iMMovator.
De Engelstalige Master in Media Innovation wordt verzorgd door de Academy for Digital Entertainment (ADE) van NHTV Breda, in nauwe samenwerking met (inter)nationale partners. Deze executive masteropleiding vindt plaats in Hilversum en maakt deel uit van het programma-aanbod van de Hilversum Media Campus. Het eenjarige programma start in februari 2017 wordt parttime aangeboden en is speciaal ontwikkeld voor mediaprofessionals. Doordat deze Master door de Nederlandse overheid wordt bekostigd (collegegeld €2.006), is de opleiding (financieel) toegankelijk voor kleine mediabedrijven, start-ups en zzp'ers. De Master biedt diepgaande kennis van digitale mediaprocessen en dicht het gat tussen theorie en praktijk binnen mediastudies.
Als je niet op de informatiemiddag aanwezig kunt zijn, maar wel geïnteresseerd bent in de masteropleiding, neem dan contact op met Niels Bonenkamp of via Natalie Verbeek voor meer informatie.
Eén van de redenen om deze opleiding in 2009 te starten werd destijds goed verwoord door Rick van Schooten (Sony Music): “Als gevolg van technologische ontwikkeling en veranderende businessmodellen bestaat in de media-industrie de behoefte aan hoger opgeleiden met innovatief vermogen,”. En dat is nog steeds zo.
Doel van de studie is onder andere om te komen tot media-innovaties. Succesvolle media-innovaties borduren vaak voort op reeds bestaande, herkenbare elementen die in elk mediaproduct terugkeren. In deze master worden die bouwstenen belicht vanuit verschillende theoretische invalshoeken. Wie de bouwstenen achter een mediaproduct begrijpt, kan nieuwe verbindingen maken. Op deze manier ontstaan nieuwe innovatieve concepten, gericht op de toekomst.
Op 12 januari wordt meer informatie gegeven over het programma van de masteropleiding; alumni verzorgen een inspirational talks, docenten verbonden aan het programma verzorgen sneak previews. Alumna Yasamin Ferdousbarin (Digital Social Experience Manager KLM) zegt over de opleiding: “Eigenlijk is media innovatie essentieel binnen elke industrie. Wat ik binnen KLM doe, past goed binnen het profiel van mijn masteropleiding. Tijdens de master ben ik een innovatief project gestart dat nu binnen KLM wordt geïmplementeerd”
De informatiemiddag vindt plaats tussen 15:00 - 18:00 uur op de NHTV-locatie in Hilversum: Old Schoolprojects, Eemnesserweg 107, 1221 CW, Hilversum. Meer informatie en aanmelden voor deze bijeenkomst via de website van NHTV.