Second Screen, ofwel 'de interactie tussen het televisiescherm en andere devices zoals tablets en smartphones'. Of... afleiding van het 'first screen' door gelijktijdig gebruik van de genoemde devices? De MWG organiseert een kennis- & inspiratiesessie op donderdag 14 juni op Strandzuid (RAI) tijdens MARCOM12 van Adformatie Groep.
Mediaondernemer en presentator van het radioprogramma Mediazaken van BNR Ruud Hendriks zal partijen die intensief met het fenomeen Second Screen te maken hebben aan de tand voelen en helderheid geven over kansen en bedreigingen.
Drie specialisten over een ontwikkeling die tv-kijken voorgoed zal veranderen:
Jeroen Doucet, oprichter en strateeg bij Station10 en voorzitter van de IAB Taskforce Second Screen, zal een beeld geven van de overall ontwikkeling van Second Screen.
Chief creative officer bij SBS Edwin Valent spreekt over de visie van een broadcaster op Second Screen.
Matthijs Wolff, sales director EMEA bij Civolution, zal demonstreren hoe ACR-technologie (automatic content recognition) de informatie op je smartphone of tablet naadloos kan laten aansluiten op wat er wordt uitgezonden op dat moment. Hierdoor ontstaan nieuwe verdienmodellen voor broadcasters en adverteerders, en krijgt de kijker een optimale Second Screen ervaring.