RTL & Media Distillery spreken over hun werkmethodes met het maken van annotatietaken door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, om zo AI te helpen trainen.
Media Perspectives, RTL, NPO en Beeld & Geluid zijn in maart 2020 een pilot gestart om de ontwikkeling van AI in de mediasector te stimuleren. Sindsdien hebben tientallen werkzoekenden video, tekst en afbeeldingen geannoteerd om de content bruikbaar te maken voor het trainen van AI-modellen.
In deze meet-up delen verschillende (media)bedrijven hun ervaringen met het laten annoteren van hun content en data door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Daan Odijk (Data Science Manager bij RTL met een PhD in AI) en Bram Zijlstra (Data Scientist bij Media Distillery) vertellen stap voor stap wat het betekent om een taak voor te bereiden, maar ook welke annotatietools zijn gebruikt, welke ervaringen ze hebben met de verschillende tooling, welke AI-oplossingen de data aandrijven en welke waarde het de organisaties uiteindelijk heeft opgeleverd.
Daarnaast deelt de werkbegeleider haar ervaringen in wat dit werk betekent voor de mensen die de data annoteren en hoe dit hen helpt in hun weg naar herintreding op de arbeidsmarkt.
Doe mee en leer over het annoteren van AI data met een sociale impact!
Deze meeting wordt gehouden in het Engels