Jouke Algra (YEARN Consultancy) reist jaarlijks af naar Austin voor South by Southwest (SXSW), dé place to be voor media, tech en design. Welke aankondigingen en trends van SXSW mag je als mediaprofessionals niet missen? Jouke vat het voor je samen in deze lunchsessie op het Media Park.
Op vrijdagmiddag 5 april deelt Jouke zijn insights en ervaringen. Wat waren de grote thema’s bij SXSW Interactive? Welke kansen liggen er voor de media-industrie? Wat was er op SXSW te zien op het gebied van data, immersive media en tech? Na deze MediaTalk ben jij helemaal op de hoogte van de nieuwste innovaties die op SXSW gesignaleerd zijn.
Jouke Algra werkt bij YEARN als management consultant op het terrein van innovatie, digitalisering en strategische vernieuwing. De professionele achtergrond van Jouke ligt voornamelijk in de mediasector. Gestart in journalistieke functies, maar de afgelopen 15 jaar doorgegroeid naar diverse leidinggevende posities. Eerst als eindredacteur en adjunct-hoofdredacteur, daarna geswitcht naar meer technologische en strategische functies zoals hoofd faciliteiten en hoofd bedrijfsvoering. Een bijzondere combinatie van media, technologie en leiderschap, aangevuld met stevige bedrijfskundige kennis.