MediaTalk
4 oktober 2019

MediaTalk: Snelweg Sprookjes

Tickets 15,- (incl. BTW)

Datum & tijd

vrijdag 4 oktober 12:00-13:15

Geo-target verzameling, computer vision en navigatie applicaties: deze technologie kun je inzetten om inspirerende toepassingen te maken. Tijmen Mulder van Robot Kittens weet als geen ander welke nieuwste technieken er gebruikt worden en wat er op dit gebied allemaal mogelijk is. Tijdens de MediaTalk op 4 oktober schetst hij een overzicht en gaat hij dieper in op het maakproces van de prijswinnende case Snelweg Sprookjes.

Kinderen worden overprikkeld door te veel schermtijd. Daarom ontwikkelde Achtung! in samenwerking met Robot Kittens voor Volkswagen ‘Snelweg Sprookjes’. Een app met op locatie gebaseerde interactieve audioboeken die gewone wegobjecten transformeren tot magische verhaallijnen. De app maakt gebruik van een op maat ontwikkelde story-engine die unieke verhalen maakt op basis van de locatie van de gebruiker.

Wat is er nodig aan slimme technologie om verhalen te laten reageren op de omgeving? Hoe hebben ze gegevensbronnen en computer vision ingezet? Welke uitdagingen kwamen ze tegen en wat waren de learnings? En wat kwam er kijken bij het ontwikkelen van een navigatietoepassing? Krijg een eerste indruk van het technische aspect van dit soort projecten tijdens deze MediaTalk op 4 oktober. Ben jij erbij?

Programma

  • 12:00-12:15 inloop met broodjes Bar Boon
  • 12:15-13:00 Presentatie Tijmen Mulder
  • 13:00-13:15 Q&A
  • 13:15 afsluiting

Dutch Media Week logo

Dutch Media Week

Deze MediaTalk is onderdeel van de Dutch Media Week. Dit is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Van creatie en techniek tot de impact die media hebben op ieders leven. Een festival waarin bijzondere en actuele verhalen van – en over – media verteld en ontdekt worden.

Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.  www.dutchmediaweek.nl