11 mei 2021

MediaTalk – AI in Media: IBM ‘behind the curtains’

Tickets €0,- (Gratis)

Datum & tijd

Dinsdag 11 mei van 12:00-13:00

Eduardo Barbaro, AI principal bij IBM, praat ons bij over het toepassen van AI in media. Bijvoorbeeld in 5G, content intelligence, sports highlights en value alignment.

AI wordt vaak gezien als een toverstokje, ‘apply some AI’ en het probleem is opgelost. Media speelt een rol in het versterken van die hype. Maar media is ook een heel interessant toepassingsgebied. Omdat mediatoepassingen zelf veel data genereren en alom gebruikt worden.

IBM is een belangrijke speler op het gebied van AI en media. Eduardo vertelt in deze MediaTalk over welke interessante toepassingen er zijn, waar je op moet letten en welke problemen AI wel en niet op kan lossen.

Hoe implementeer je AI in je organisatie en hoe lijn je het uit met de je kernwaarden?

De MediaTalk presentatie is Engels gesproken.

 Programma

  • 12.00 – 12.10 uur: Introductie
  • 12.10 – 12.55 uur: Presentatie MediaTalk met Q&A
  • 13.00 – 13.00 uur: Afsluiting

Deze editie zal volledig via Zoom plaatsvinden, de link naar de sessie ontvang je na inschrijving. Uiteraard krijgen deelnemers de mogelijkheid om tijdens de sessie vragen te stellen.

De sessie is na afloop niet on demand beschikbaar, dus zorg dat je er live bij bent!

 

Over de spreker

Eduardo Barbaro werkt als Lead Data Scientist en Strategy Managing Consultant voor IBM in Amsterdam. Als ervaren Data Scientist helpt hij bedrijven met het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe data gedreven oplossingen. Als Strategy Consultant legt hij de focus op het vormen van de datastrategieën van deze bedrijven.