Contentmakers opgelet! Het nieuwe platform The Content Exchange (TCE) is een digitale marktplaats die de uitwisseling van content tussen uitgevers en makers ondersteunt. Het brengt ‘aanbieders’ van content direct in contact met ‘afnemers’ en faciliteert een gemakkelijke uitwisseling van video’s, teksten of audiobestanden.
TCE gaat verder dan alleen de Nederlandse markt waar ze in het najaar van 2020 mee zijn gestart; als contentmaker kun je jouw publicaties nu ook aan internationale platformen of titels verkopen. Dit is met name interessant voor bloggers of podcastmakers in specifieke niches, zoals food, lifestyle of technologie. Ook uitgeverijen die op zoek zijn naar specifieke content over een bepaald onderwerp, kunnen op het platform publicaties vinden van aanbieders over de hele wereld.
Bedrijven als RTL, Talpa Network, ANP en New Business Radio zijn inmiddels al te vinden als aanbieders op het platform, en freelancers worden aangemoedigd om zich aan te sluiten.
In de MediaTalk van 6 april is mede-initiatiefnemer en managing director van TCE, Joris van Lierop te gast. Hij vertelt waarom je als contentmaker of uitgever baat hebt bij dit nieuwe platform en hoe het aanbieden en afnemen van content praktisch in zijn werk gaat.
The Content Exchange is een startup, dus nog volop in ontwikkeling. Joris zou daarom graag met de deelnemers van gedachten wisselen en is benieuwd naar vragen en suggesties.
Wil jij je verhalen meer (internationaal) bereik geven en ben je benieuwd hoe dit platform je daarbij kan helpen? Of ben je als uitgever altijd op zoek naar specifieke content? Zorg dan dat je erbij bent!
Deze editie zal volledig via Zoom plaatsvinden, de link naar de sessie ontvang je na inschrijving. Uiteraard krijgen de deelnemers de mogelijkheid om tijdens de sessie vragen te stellen!
De sessie is na afloop niet on demand beschikbaar, dus zorg dat je er live bij bent!
Joris van Lierop werkte als digitaal uitgever bij Kluwer, NU.nl, FD en RTL. Binnen Team TCE is hij verantwoordelijk voor het bouwen aan het netwerk van uitgevers, redacties, producenten, marketeers en PR professionals.