De makers van Wie is de Mol? kwamen eind augustus met een bijzondere applicatie. Voor het eerst in de geschiedenis van het programma, konden kijkers via een livestream invloed uitoefenen op het spel. Ze waren getuige van de eerste opdracht van seizoen 22 en konden hun stem uitbrengen op de meest verdachte kandidaat. Hiermee is AVROTROS nog een stapje verder gegaan dan de interactieve laag bij Molvisie die WIDM al kende.
Finus Tromp, Hoofd Interactieve Media bij AVROTROS, komt vertellen over de belangrijke rol die live applicaties en sociale data tegenwoordig spelen bij hun programma’s. Naast Wie is de Mol? hebben ze ook een interactieve laag ingezet bij het Eurovisie Songfestival, en werden de Instagram-data van gebruikers meegenomen in het redactionele format van Op zoek naar Maria.
Ben jij benieuwd hoe deze online strategieën televisieprogramma’s kunnen verrijken? En wil je weten hoe een klein in-house team bij AVROTROS dit allemaal weet te realiseren? Meld je dan aan voor de MediaTalk op dinsdag 2 november!
Programma
12.00 – 12.05 uur: Introductie spreker en thema
12.05 – 12.55 uur: Presentatie inclusief Q&A met de deelnemers
12.55 – 13.00 uur: Wrap up en laatste vragen
Finus Tromp heeft de operationele leiding over de afdeling Interactieve Media bij AVROTROS. Hij is onder andere verantwoordelijk voor het strategisch online beleid van de omroep. Finus was eerder werkzaam als Coördinator Internet bij TROS.