Met de introductie van de Nederlandse Google Assistent komt spraakgestuurde technologie in ons land in een stroomversnelling. Allerlei grote merken komen met een dienst die je met je stem kunt besturen. Zo ook KRO-NCRV – zij ontwikkelden Chef-kok BinnensteBuiten, een voicedienst die je helpt bij het koken van de gerechten uit het populaire tv-programma. Vera Holland, content-specialist van KRO-NCRV, geeft in deze MediaTalk op vrijdag 5 oktober een kijkje in de keuken bij het ontwikkelen van deze voice-dienst.
In tijden van veranderende media is het voor KRO-NCRV belangrijk om voorop te lopen. En omdat voice niet anders dan groot kan worden was het voor de afdeling Innovatie vanzelfsprekend om daaropin te spelen. Het merk BinnensteBuiten gaf goede mogelijkheden om met voice-diensten te experimenteren omdat ze daarmee een gezicht nog dichter bij het publiek kunnen brengen, de community van BinnensteBuiten vergroten en een nieuwe doelgroep aantrekken.
Vera Holland geeft tijdens deze toelichting op het maakproces van de voice-dienst voor BinnensteBuiten. Hoe hebben ze het proces van ontwikkeling opgepakt? Welke uitdagingen kwamen ze daarbij tegen? Hoe belangrijk zijn de structuur van de dienst, de tone of voice, keuze voor een stem, persoonlijkheid en vindbaarheid? Na de MediaTalk heb je inzicht in wat er komt kijken bij het ontwikkelen van een voice-dienst.
Een kaartje voor de MediaTalk kost €15,- en dit is inclusief lunch verzorgd door Bar Boon.
Inschrijven voor het event kan via Eventbrite.