Hoe zorg je als venue voor een bijzondere event experience? En hoe kun je nieuwe technologieën zoals AR/VR inzetten om de event beleving te verhogen? De Effenaar vertelt op vrijdag 7 december over een aantal innovatieve projecten die zij gedaan hebben om hun publiek voor en tijdens events een bijzondere en unieke experience te bieden.
De Effenaar is een poppodium in Eindhoven. Naast poppodium is de Effenaar ook een Smart Venue: een soort laboratorium waar kleine en grotere bedrijven experimenteren met de nieuwste technologische toepassingen. Hierbij kun je denken aan innovatieve, high tech experimenten op het gebied van o.a. virtual en augmented reality.
Een van de projecten van De Effenaar (in samenwerking met Dutch Rose Media) is Neon Signs. Met behulp van augmented reality (AR) de venue personaliseren en verrijken. Door het scannen van de grondsticker aan de voorzijde van de Effenaar kunnen mensen de levensgrote neonreclame voor het gebouw zien. Ook hebben ze AR toegepast in hun eventkalender: bezoekers zien fragmenten van optredens en informatie over artiesten. Daarnaast werkt De Effenaar samen met zangeres Chagall om haar live performance met Mi.MU Gloves te finetunen. Ze kan met deze handschoenen haar muziek live besturen met haar handen en zo de zware bassen en synth geluiden onderdeel maken van haar live performance.
De Effenaar geeft tijdens deze Talk toelichting op o.a. het maakproces van deze projecten. Hoe hebben ze het proces van ontwikkeling opgepakt? Hoe kun je nieuwe technologieën toepassen met een beperkt budget? Welke uitdagingen zijn ze tegengekomen? Wat zijn de do’s en don’ts? Na de MediaTalk heb je inspiratie opgedaan over mogelijkheden om event experiences te verrijken.