Empowering publishing is dit jaar het thema van de Mediafacts Nationale Uitgeefdag 2016. Uitgeven was nog nooit zo moeilijk, maar ook nog nooit zo leuk. Talrijke platformen en kanalen liggen open om consumenten en adverteerders te bedienen op de manier die zij wensen. Technologie is volop beschikbaar en wordt steeds laagdrempeliger om uitgeverijen hierin te faciliteren. Dit jaar illustreert Mediafacts de dynamiek, kracht en veelzijdigheid van de uitgeefsector aan de hand van 26 sessies over thema’s die de volle breedte van publishing bestrijken. Deels plenair, maar vooral via keuzesessies. De rol van design, het slim inzetten van data, het echt bereiken van millennials en het exploiteren van online video: het zijn slechts enkele van de onderwerpen die op de Mediafacts Nationale Uitgeefdag aan bod komen.
Snappen, Instagrammen, streamen of gewoon blijven schrijven?
In rap tempo komen er nieuwe visuele contentvormen bij als live video, snaps, Instagram stories, emoji’s, bitmoji’s en animated gifs. Hoe moet en kun je hiermee omgaan als uitgever? Daarover houdt Kirsten Jassies 15 november een presentatie.
Interview bekijken
Vakmedianet: modellen voor een betere business in b2b-publishing - video-interview met Ruud Bakker
Onder leiding van oprichter en CEO Ruud Bakker is Vakmedianet snel uitgegroeid tot de grootste vakuitgeverij van Nederland. Welke potentie ziet Bakker in business-to-business publishing, een markt met dalende printoplagen en - advertentievolumes? Daarover houdt hij 15 november een lezing. In een video-interview geeft hij al iets van zijn visie prijs.
Interview bekijken
Ilvy Njiokiktjien (topfotograaf): Het belang van beeld als content
Aan de hand van veel eigen werk houdt topfotograaf Ilvy Njiokiktjien 15 november tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag een presentatie over het belang van beeld als content. Ze gaat in op de veranderende vraag van (inter)nationale opdrachtgevers en van de consument en vertelt hoe zij hier als fotograaf op inspeelt.
Interview bekijken
Wil je het hele verhaal van deze sprekers horen? Schrijf je dan nu in voor Mediafacts Nationale Uitgeefdag op 15 november 2016.