Woensdagavond 15 november organiseert Hilversum Media Campus een Media Talk. In 1,5 uur zal Oscar Bastiaens, lecturer in semiotiek, virtual reality en transmedia en storytelling je meenemen mee naar de wereld van branded entertainment.
Traditionele reclame is de afgelopen jaren verloren gegaan. Het steeds complexere media landschap en een steeds meer connected samenleving hebben ervoor gezorgd dat het publiek veel meer controle en invloed heeft op de media die ze verbruiken, wanneer ze dat willen, waar ze willen en in de vorm die ze willen. Tijdens deze Media Talk zal Oscar Bastiaens over de ontwikkelingen van het publiek praten die hebben geleid tot het toenemen van hun controle over de gepresenteerde inhoud. Daarnaast gaat hij in op de manier waarop branded entertainment is uitgegroeid tot een essentieel (storytelling) instrument om merken te betrekken bij hun consumenten.
Welke typen branded entertainment bestaan er en hoe invloedrijk zijn ze? Op welke manier is branded entertainment een tool voor merken om hun consumenten te betrekken in onze digitale en connected samenleving? Is advertising dood, of krijgt het juist weer een nieuw leven ingeblazen?
De Media Talk start om 18.30 uur en eindigt rond 20.30 uur. Locatie is de SWITCH, op het Joop van den Endeplein op het Media Park in Hilversum.
Meer informatie en inschrijving via de website van Hilversum Media Campus.