De Media Future Week komt er weer aan! Van 15 t/m 18 mei 2017 vindt het evenement weer plaats op het Media Park in Hilversum. In vier dagen tijd gaan studenten, docenten, lectoren en young professionals van media opleidingen de krachten bundelen om aan opdrachten van bedrijven en organisaties te werken. Hier in staan zij niet alleen want ze zullen worden ondersteund door zeer gerenommeerde (inter)nationale experts die workshops, lezingen en co-creatie sessies zullen geven. Een aantal sprekers zijn inmiddels bekend gemaakt waaronder: Joris Luyendijk, Amber Case, Evgeny Morozov en Jochem van den Berg. Bekijk hier de volledige line-up.
De keynotes tijdens het plenaire programma van MFW zijn voor professionals kosteloos bij te wonen. Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus schrijf je hier alvast in. Alle presentaties vinden plaats in Beeld en Geluid op het Media Park in Hilversum.
Maandag 15 mei
14.00 - 15.00 - Evgeny Morozov
18.30 - 19.30 - Joris Luyendijk
Special! Van 15.00-17.00 is er een speciale sessie met zowel Evgeny Morozov als Joris Luyendijk, georganiseerd door de Media Future Week in samenwerking met het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek.
Dinsdag 16 mei
09.00 - 10.45 - Madeline Ashby & Scott Smith
Woensdag 17 mei
09.00 - 10.00 - Amber Case
13.00 - 13.30 - Henk van Ess
Donderdag 18 mei
9.00 - 09.30 - Jochem van den Berg
Schrijf je hier in voor een van deze sessies
Centraal thema: “Design for storytelling in a post-truth media world”
Met Brexit en de Amerikaanse verkiezingen is een nieuw concept opgekomen: ‘post-truthism’. In de campagnes voor Brexit en Trump werden eigen waarheden, opinies en zelfs feiten gecreëerd om andere te kleineren. Daarnaast groeit het zogenaamde ‘fakenews’ en ‘clickbaits’ op platforms als Facebook. Hoeveel waarde geef je als (toekomstig) media maker aan de waarheid? Geef je je gebruikers wat ze willen? Zie je het als jouw taak ze op te voeden? Hoe ontwerp je als media maker mediaproducten waarin feiten, waarheid en boodschappen die het publiek bereiken, ook als ze niet willen luisteren? Deze vragen staan centraal tijdens MFW17.
Heb je vragen? Mail dan even naar info@mediafutureweek.nl
Over Media Future Week
Media Future Week is al zes jaar hét pressure cooker event waar studenten van mediagerelateerde opleidingen naar the next level worden gebracht in hun media kennis, skills en persoonlijke ontwikkeling. 120 enthousiaste en gemotiveerde studenten van diverse onderwijsinstellingen worden aan het begin van de week gemengd in multidisciplinaire teams. Samen duiken ze vier dagen lang in een case van een mediabedrijf. In een intensief maar afwisselend programma van lezingen, workshops en co-creatiesessies worden allerlei facetten van de toekomst van media bediscussieerd. Op de laatste dag worden de uitgedachte concepten gepresenteerd aan de opdrachtgevers.
Media Future Week wordt georganiseerd door iMMovator en Hilversum Media Campus in samenwerking met een aantal partners. De sprekers worden mede mogelijk gemaakt door het Stadsfonds Hilversum.