25 september 2012

Masterclass Beyond Loyalty: het sturen van online interactie rond merkbeleving

Datum & tijd

2012-09-25 15:00:00

De manier waarop mensen in contact staan met een merk verandert sterk en snel. De meeste bedrijven proberen momenteel via trial and error hoe zij hun merk via social media inhoud kunnen geven. Hoe kun je als bedrijf, in tijden van user generated content en social media, zelf in de lead blijven en kiezen voor de juiste verbindingen met je klanten, relaties en stakeholders? Kom naar de masterclass Beyond Loyalty en laat je informeren door onderzoek van TNO en de praktijkervaringen van Mark Woerde (Lemz).

  • Hoe ontwikkel je als bedrijf een strategie voor online verbinding met je merk?
  • Wat zijn generieke factoren en wat zijn merk-specifieke factoren die van invloed zijn op de manier waarop mensen reageren op het merk?
  • En hoe kun je die als bedrijf proactief beïnvloeden?
  • Kortom: hoe verzorg je pro-social consumer relationship management?

Corporate en marketingcommunicatie zijn dichter op elkaar komen te liggen door de opkomst van internet en social media. Naast de interne afstemming die geborgd moet zijn om een consistent merkbeleid te voeren, is het de vraag hoe je de communicatie en de interactie met je verschillende doelgroepen vormgeeft. Puur inzetten op klantenwerving en –behoud is vaak niet meer voldoende. De match tussen merk- en persoonlijke waarden van de doelgroep gaat een steeds belangrijke rol spelen in consumer relationship management. En hoe ontwikkel je daarop een strategie om de opinie over en betrokkenheid bij je merk te sturen?

TNO heeft de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de onderliggende factoren die van invloed zijn op succesvolle prosociale merken, en ontwikkelt momenteel een instrument waarmee bedrijven kunnen (bij)sturen om media in te zetten in hun interactieve relatiebeheer. Tijdens de masterclass ‘Beyond loyalty’ zullen deze factoren uitgelegd worden.

Daarnaast zal Mark Woerde, strategy director van Lemz en auteur van de bestseller How Advertising Will Heal the World and Your Business aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zien hoe merken die hun marketingkracht aanwenden om samen met de consument echte problemen uit de wereld te helpen, succesvol kunnen zijn. Deze prosociale merken spelen in op een groeiende behoefte aan een zinvol leven.

In het tweede deel van de masterclass wordt een aantal praktijkcases van de deelnemers geanalyseerd. Met de deelnemers wordt van te voren een intake gedaan. Indien u een case kunt inbrengen neemt David Langley van TNO vrijdag of maandag contact met u op. Het is ook mogelijk om na de masterclass het een en ander aan David voor te leggen.

Masterclass: Beyond Loyalty - het sturen van online interactie rond merkbeleving
Datum: Dinsdag 25 september
Tijden: 14.30 (inloop 14.00) - 17.30 uur
Locatie: Villa Heideheuvel/Media Academie, Media Park, Hilversum
Kosten: € 100 (excl. BTW) per deelnemer. Mocht u een case inbrengen van een van uw klanten, dan is uw klant als gratis introducee welkom.
Voor wie: de masterclass is bedoeld voor professionals die, voor hun eigen merk of die van hun klanten, verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van merkstrategieën en de interactie met merken met behulp van online media.

Programma
14.00 Inloop
14.30 Presentatie David Langley (TNO) over kernfactoren die online merkbeleving beïnvloeden
15.30 Presentatie Mark Woerde (Lemz) over succesvolle prosociale merken
16.00 Pauze
16.10 Analyse 2 of 3 praktijkcases
17.15 Plenaire wrapup en follow up
17.30 Borrel

Inschrijven
Het is nog mogelijk om u in te schrijven voor deze masterclass. IMMovatorleden kunnen zich hieronder meteen inschrijven. Heeft u nog geen iMMovator profiel? Maak er dan gratis een aan en schrijf u daarna in via deze pagina.