Op dinsdag 9 december wordt op het Media Park in Hilversum de Monitor Creatieve Industrie 2014 gelanceerd. Is het aantal banen in de Creatieve Industrie weer gestegen? Welk effect heeft de crisis? Vanaf 12.30 (inloop 12.00) worden de meest actuele cijfers op basis van de Nationale Rekening gepresenteerd. In de aanwezigheid van beleidsmakers van grote steden en delegaties van de ministeries van OC&W en EZ wordt de monitor uitgereikt aan Barbera Wolfensberger, boegbeeld van de Topsector Creatieve Industrie.
De Monitor Creatieve Industrie 2014 (opvolger Cross Media Monitor) is een analyse van de ontwikkelingen binnen de ICT en creatieve industrie. De monitor laat zien waar de Creatieve Industrie en de ICT sector staat en wat de belangrijkste ontwikkelingen in de clusters en steden zijn. In welke sectoren in de Creatieve Industrie zijn opvallende stijgingen of dalingen te zien? Hoe zit het met de toegevoegde waarde? Wat moeten we met de versnippering? En welke steden huisvesten de meeste banen in de Creatieve Industrie? Waarom rekenen we bepaalde onderdelen wel en niet mee? Welke sectortransities vinden er plaats?
Daarnaast gaan we graag met u in discussie over de definitie van de ‘Creatieve Industrie’. Deze discussie wordt gehouden in het licht van de verschillende definities die gebruikt worden door de Monitor Creatieve Industrie, het CBS en verschillende grote gemeenten in Nederland. Op 9 december willen we de eerste stappen zetten op weg naar een gezamenlijke statistiek van deze mooie topsector.
De Monitor Creatieve Industrie is een initiatief van iMMovator. U kunt zich via deze pagina inschrijven om deel te nemen voor dit event (knop 'deelnemen' rechtsboven deze tekst). Om u in te schrijven voor deze lancering heeft u een iMMovator account nodig. Heeft u nog geen iMMovator account? Dan willen we u vragen een iMMovator account aan te maken. Onze activiteiten zijn in veel gevallen gratis, mogelijk gemaakt door de financiële steun van onze participanten. Ter verantwoording naar onze financiers hebben we wel informatie (statistieken) nodig van ons netwerk, daarom vragen we onze leden een account aan te maken. Na het aanmaken van een account kunt u zich met één druk op de knop inschrijven voor onze events via de knop 'deelnemen' (zonder iedere keer weer uw persoongegevens te hoeven invullen). Na inschrijving voor de lancering ontvangt u automatisch een bevestiging van uw deelname. Vragen over het registreren en inschrijven? Neem contact op met Marlies Hakvoort - marlies.hakvoort@immovator.nl of via 035 6777507 - zij helpt u graag!
Wilt u weten wie er nog meer komen? Via deelnemerslijst kunt u zien wie zich nog meer hebben ingeschreven, in veel gevallen inclusief contactgegevens.
Dezelfde middag vindt het Cross Media Café ‘Geld verdienen met YouTube’ plaats op het Media Park. Indien u aansluitend dit gratis café wilt bezoeken kunt u zich hiervoor met uw iMMovator profiel aanmelden via deze pagina.
De lancering wordt gehouden in Foyer 2 van het studiocentrum op het Media Park. Vind hier de routebeschrijving om het Media Park te bereiken (zie ook de plattegrond). U kunt parkeren op het parkeerterrein (parkeerdek A) van het Media Park. Foyer 2 bevindt zich in het Studiocentrum, tegenover parkeerdek A. Vanaf parkeerdek A wordt de route met bordjes aangegeven. Deelnemers die met de trein komen kunnen gebruik maken van de traverse 'via de kijkbuis' vanaf station Hilversum Media Park naar het Media Park. Ga aan het einde van de kijkbuis naar links voor het studiocentrum.