Uitgeven via digitale middelen biedt steeds meer mogelijkheden. Maar het is een “actuele” ontwikkeling met nog vele vraagstukken. Denk hierbij aan: welke content leent zich voor welke digitaal medium, hoe ga je om met advertenties of de verkoop van content, waar liggen de uitdagingen qua ontwerp, wat verwachten de lezers, wat is de relatie tussen de diverse uitingen (crossmediaal) en hoe ga je over van je oorspronkelijke medium naar een nieuwe, hoe vind men mijn app, gebruik augmented reality?
Doel van de middag en het doel van een lab
Tijdens de bijeenkomst gaan verschillende professionals met elkaar in gesprek over de behoefte en de mogelijkheden om een kennisplatform cq. lab digitaal publiceren op te zetten en in samenwerking kennis op te bouwen en te delen. Daarbij wil de organisatie verder gaan dan alleen praten en is het uitdrukkelijk de bedoeling het experiment daadwerkelijk aan te gaan met concrete cases en met elkaar: kennisontwikkeling ondersteunt met praktijkervaring en tegelijk als bedrijf te innoveren met digitaal publiceren. Het verkennen en wellicht aanvragen van financiële mogelijkheden voor deze innovaties behoort tot het onderwerp. Er wordt ingegaan op allerlei invalshoeken: magazines, boeken, muziek, video (voorgeproduceerd en live streaming)
Programma
16:00 Plenair deel
17.00 Pauze
17.15 Workshops
18:15 Plenair
Conclusies per workshop en planvorming toekomst
19:00 Borrel
Aanmelden
Leiding van de bijeenkomst is in handen van Irmgard Noordhoek. Je kan je ook bij haar aanmelden voor deze bijeenkomst via een mailtje aan Irmgard@in-management.nl.