De International Media Top Convention (IMTC), het inmiddels vermaarde keynotes & dinner evenement, vindt in 2024 plaats op maandag 30 september.
Locatie is net als vorig jaar de fraaie evenementenvloer van het mediamuseum in Beeld & Geluid. Gastheer van de avond is Rick Nieman en het overkoepelende thema luidt: hoe organiseer je creativiteit?
Creatieven zijn altijd op zoek naar het ultieme, het creëren van een wereldwijd succes. Wat komt er kijken bij het ontwikkelen van zo’n format, welke beslissingen moeten creatieven nemen, hoe creëren ze iets unieks? Kortom, hoe organiseer en stimuleer je creativiteit in een zakelijke, vaak zeer commerciële omgeving?
Deze onderwerpen komen via vier topsprekers aan de orde tijdens het tienjarig jubileum van de IMTC. Dat zijn in volgorde:
Stephen Lambert, CEO Studio Lambert
Creatief productiegenie uit Londen, gevierd in zowel het Verenigd Koninkrijk als de Verenigde Staten. Lambert (1959) was verantwoordelijk voor wereldwijde hits als Wife Swap, Faking It en The Secret Millionaire. Hij is nu CEO van Studio Lambert, een van All3Media’s productiebedrijven die onder andere Race Across the World en The Traitors produceert. Lambert’s programma’s hebben tientallen prijzen gewonnen.
Nicole Yershon, ‘Superinnovator’
Gebaseerd op haar uitgebreide ervaring bij Ogilvy en verschillende andere bekroonde bureaus, zal Nicole inzichten delen over het organiseren en cultiveren van creativiteit, het omarmen van technologische verstoring en het stimuleren van digitale transformatie in de media-industrie. Deze pionier en bestsellerauteur ging vaak tegen de stroom in.
Melanie Leach, CEO South Shore
Voordat ze het succesvolle productiebedrijf South Shore oprichtte, was Melanie CEO van de Twofour Group, dat twee keer werd bekroond met de prestigieuze Indie of the Year award van Broadcast. Ze produceerde onder andere BBC One’s best bekeken ongescripte serie The Real Marigold Hotel, de veelbekroonde Channel 4 documentaire serie Educating…, Channel 4’s The Jump en ITV’s wereldwijde format This Time Next Year.
Maarten Meijs, CEO Talpa Studios
Het is eigenlijk nog steeds een startup, zegt de rechterhand van John de Mol over Talpa Studios. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het bedrijf kan voortborduren op een ongekend succesvolle erfenis, maar feit is ook dat de ruim twee jaar geleden ingezette herstart gepaard gaat met een nieuwe strategie, waarin (inter)nationale samenwerking op zowel creatief als productioneel terrein centraal staat. Met spectaculaire resultaten…
Stuk voor stuk befaamde mediaprofessionals met een indrukwekkend trackrecord en inspirerende verhalen. Laat deze kans niet voorbijgaan!
IMTC, 30 september 2024
Ontvangst vanaf 16.30 uur
Beeld & Geluid, Media Park Hilversum
Met warme groet,
Eppo van Nispen tot Sevenaer, algemeen directeur Beeld & Geluid
Jeroen te Nuijl, hoofdredacteur BM
De IMTC komt tot stand in samenwerking met Dutch Media Week, dat dit jaar als thema Level Up! heeft. Hierin benadrukt Dutch Media Week het belang van continue ontwikkeling van zowel mediabedrijven als mediaprofessionals. Die is noodzakelijk in een tijd waarin technologische vooruitgang en veranderend consumentengedrag de sector transformeren.