Volgens Erik moet een organisatie voor een succesvolle datastrategie echt commited zijn. Doe geen halfslachtig experiment, maar ga er echt voor. Belangrijk is het ook om een visie te hebben, een stip op de horizon waar je in kleine stapjes naar toe werkt. En als laatste moet je bereid zijn om pijn te lijden om beter te worden. Is een organisatie bereid te investeren, op zoek te gaan naar de juiste mensen die van de data soep kunnen maken en of de organisatie bereid is actie te ondernemen waar de data hen op wijst. Kill your darlings.
Erik zal tijdens de inspiratiesessie tips en trics geven voor een zinvolle data-strategie, voor grote als kleine mediabedrijven. Laat je onderdompelen in de mogelijkheden van big data, en doe een reality-check van wat er echt nodig is om data succesvol te gebruiken.
Over Erik van Heeswijk
Erik van Heeswijk is al bijna 20 jaar werkzaam als online journalist, schrijver en mediastrateeg. Hij was als Hoofd Digitaal van de VPRO van 2008 tot 2013 zeer nauw betrokken bij de digitale strategie van de NPO, maar raakte ervan overtuigd dat een meer data georiënteerde en gepersonaliseerde aanpak in de media noodzakelijk is. Daarop richtte hij samen met compagnon Rutger Verhoeven (Hoofd Digitaal BNNVARA) het bedrijf CleverLions op, dat zich op data en content richt. CleverLions speelt een coördinerende rol in het BigData project van de NPO. Hun ideeën liggen besloten in hun notificatiedashboard SmartOcto, een product van hun startup.
Kosten
De sessie maakt onderdeel uit van het Talent Development Program van Hilversum Media Campus, een springplank voor young professionals die dromen van een baan in de media. Ook voor professionals is het mogelijk om bij deze sessie van het Talent Development Program aan te schuiven! Deelname aan de inspiratiesessie is kosteloos, maar vol = vol.
Locatie en tijd
De inspiratiesessie start om 18.30 uur en zijn uiterlijk 21.00 uur afgelopen. Locatie is de SWITCH (het uit containers opgebouwde zaaltje met On/Off erop), aan het Joop van den Endeplein op het Media Park.
Aanmelden
Ben je geïnteresseerd om deze inspiratiesessie te volgen? Meld je aan bij meeting@hilversummediacampus.nl om een plek te reserveren. Er is beperkt plek en vol=vol!