Op woensdag 22 april vindt het voorjaarscongres inct.formatie plaats in theater De Omval te Diemen. Tijdens het congres vertellen meer dan twintig sprekers over verschillende thema’s die binnen de uitgeversbranche spelen. Op het hoofdpodium presenteren inspirerende sprekers van binnen en buiten het vak hun visie op uitgeven nu en in de toekomst. Als klap op de vuurpijl interviewt dagvoorzitter Ronnie Overgoor Jean-Marc van Tol, de tekenaar van Fokke & Sukke die nu zelf uitgever is geworden.
Het voorjaarscongres van inct bestaat uit een plenair programma met brede, inspirerende verhalen, afgewisseld met parallelsessies waarin de sprekers meer de diepte in gaan en het over concrete problemen en de bijbehorende oplossingen hebben.
Hoofdpodium
De opening keynote is aan de directeur van Novamedia, Sandor Brouwer. Hij zal de visie van Novamedia (eigenaar van onder meer Scheltema en Nieuw Amsterdam) op de uitgeefbranche toelichten: waarom het bedrijf lezen belangrijk vindt en wat zijn monomane focus op het uitgeversvak is. Na Sandor Brouwer zal Mathijs Suidman (CB) het hebben over trends en ontwikkelingen in de distributie en verkoop van e-books. Janine van Tulder (directrice Hot Pink Media) vertelt hoe je geld kunt verdienen met een website en hoe je sociale media daarbij kunt integreren en optimaliseren. Daarbij zal ze ook vertellen hoe je jongeren het beste kunt bereiken. Het congres wordt afgesloten door Robert van den Ham, uitgever van Voetbal International. Hij zal het hebben over het merk Voetbal International en de nieuwe manieren waarop hij de consument gaat bereiken.
Parallelsessies
Als er niemand op het hoofdpodium spreekt, vinden de parallelsessies en micromasters plaats. Bezoekers kunnen dus alle personen op het hoofdpodium horen en per keer zelf kiezen welke van de vier parallel gehouden sessies voor haar of hem het meest waardevol is. De onderwerpen variëren van e-books tot auteurscontracten en van advertising tot crossmedia. De sprekers zijn:
Micromasters
Micromasters zijn korte, compacte cursussen van twintig minuten. Leerzaam in zichzelf en wellicht een opstap naar een inct.cursus. De micromasters die op het programma staan zijn: Liesbeth Heenk over het belang van social proof, Andre Scholten over Google voor uitgevers, Eva-Marije Smit over waarom redacteuren zelf een video moeten kunnen maken en Colette Leemans-Hoytink met een korte basiscursus ePub.
Leden van inct betalen € 175,00, (zorg dat u ingelogd bent als u zich aanmeldt), Niet leden betalen de dagkoers, die iedere dag met 5 euro. Snel aanmelden levert dus voordeel op.
Meer informatie op de website van Inct.