Jolanda Dekker presenteert tijdens deze talk in de Immersive Zone het met een gouden Spinaward bekroonde format ‘Zappmissie’. In deze live VR game moeten de presentatoren van Zapp, met behulp van kinderen thuis, uit het spel ontsnappen. Elke zaterdagmorgen is het event live te zien op Zapplive en kunnen kinderen op hun smartphone of tablet invloed uitoefenen op het spel. Drie levels in de VR game zijn direct gekoppeld aan games die je mobiel kunt spelen. Het doel van het game event; het uitzendtijdstip op TV weer relevant maken.
De VR-Game is ontwikkeld door KRO-NCRV. Jolanda Dekker maakt onderdeel uit van het project en komt ons tijdens deze talk vertellen hoe ze het proces van ontwikkeling hebben aangepakt, welke uitdagingen ze tegen kwamen en hoe je de beleving van een programma kan verrijken met een VR-Game. Ze laat zien hoe ze met gebruik van YouTube en gamification de doelgroep kinderen (opnieuw) aan zich wisten te binden en te enthousiasmeren voor Zapp. Ook deelt ze hun ervaringen bij het experimenteren met ‘real life gaming’ als nieuwe vertelvorm om publiek te bereiken en te betrekken.
Programma
09:00-09:30 Inloop
09:30-10:15 Presentatie Jolanda Dekker
10:15-10:30 Q&A
10:30 Afsluiting
Inschrijven
Deze talk is gratis te bezoeken in de Immersive Zone. Reserveer via deze site jouw ticket voor de Immersive Zone en kies voor de talk op dinsdag.
Immersive Zone
Deze talk is onderdeel van de Immersive Zone tijdens de Dutch Media Week. In de SWITCH (Joop van den Endeplein) willen je laten ervaren wat er allemaal mogelijks is met immersive technologie. Iedere ochtend starten we de dag met een inspirerende talk en in de middag kun je spraakmakende demo’s ervaren. Kijk hier voor meer informatie.
De Immersive Zone in de SWITCH is onderdeel van de Dutch media Week. Dit is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Van creatie en techniek tot de impact die media hebben op ieders leven. Een festival waarin bijzondere en actuele verhalen van – en over – media verteld en ontdekt worden.
Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. www.dutchmediaweek.nl