Immersive technologieën bieden videomakers talloze mogelijkheden om hun kijkers onder te dompelen in hun verhaal. Maar wat betekent deze ontwikkeling voor acteurs? Op welke manier zal de toekomst van het acteren beïnvloed worden door technische doorbraken zoals VR/AR en AI? Dit zijn de vragen waar het Virtual Acting Institute zich mee bezig houdt. Cassandra De Klerck is oprichter van het Virtual Acting Institute en blikt in de Immersive Zone talk van woensdag 9 oktober vooruit op de toekomst van’virtual acting’.
Naast haar werk voor het virtual Acting Institute is Cassandra werkzaam bij Purple Pill waar zij heeft meegewerkt aan verschillende immersive projecten. Zo werkte ze bijvoorbeeld mee aan Eye moviezone filmset experience van filmmuseum Eye, waar je midden op de filmset staat. In deze VR film ontdek je alles over de verschillende functies op de filmset. Ook werkte ze mee aan de VR Film ‘Superstar VR’ waar je ervaart hoe het is om een wereldberoemde DJ te zijn.
Programma
09:00-09:30 Inloop
09:30-10:15 Presentatie Cassandra De Klerck
10:15-10:30 Q&A
10:30 Afsluiting
Inschrijven
Deze talk is gratis te bezoeken in de Immersive Zone. Reserveer via deze site jouw ticket voor de Immersive Zone en kies voor de talk op woensdag.
Immersive Zone
Deze talk is onderdeel van de Immersive Zone tijdens de Dutch Media Week. In de SWITCH (Joop van den Endeplein) willen je laten ervaren wat er allemaal mogelijks is met immersive technologie. Iedere ochtend starten we de dag met een inspirerende talk en in de middag kun je spraakmakende demo’s ervaren. Kijk hier voor meer informatie.
De Immersive Zone in de SWITCH is onderdeel van de Dutch media Week. Dit is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Van creatie en techniek tot de impact die media hebben op ieders leven. Een festival waarin bijzondere en actuele verhalen van – en over – media verteld en ontdekt worden.
Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. www.dutchmediaweek.nl