9 juni 2011

ICT & Media Netwerk Almere: workshop Klantervaringcirkel “van goed product naar succesvol bedrijf”

Datum & tijd

2011-06-09 14:30:00

Als Cross mediaal bedrijf ben je gefocust op het leveren van een goed product. Maar met een goed product alleen, word je helaas vaak nog geen succesvol bedrijf. Klanten hoor je vaak zeggen dat ze kiezen voor de aanbieder met de “beste prijs/kwaliteit” verhouding. Maar waar baseren ze hun oordeel op? De ervaring leert dat je argumenten heel helder en relevant moet maken voor klanten en dat deze argumenten niet alleen betrekking hebben op het geleverde product maar op alle ervaringen met de leverancier van het product. Kom op 9 juni naar de  gratis workshop Klantenervaringscirkel van het ICT & Media Netwerk Almere en kom alles te weten over het realiseren van succesvolle klantervaringen.

Niet het leveren van een goed product, maar het realiseren van succesvolle klantervaringen is de uitdaging.

Een sterke reputatie is de basis voor een succesvol bedrijf
Belangrijk is dat klanten een goed consistent beeld van je opbouwen. Een klant moet bij ieder contactmoment een zelfde soort ervaring krijgen. Of het nu gaat om een telefoon gesprek, een offerte of  de ervaring met je product of dienst. Bedrijven met een sterke reputatie hebben veel “free publicity” doordat hun klanten optreden als ambassadeurs. Deze ambassadeurs heb je hard nodig voor het realiseren van een succesvol bedrijf

De basis voor sterke reputatie leg je in de workshop van Syntens  met de klantervaringcirkel
Je krijgt inzicht in:

  • het belang van een sterke reputatie en hoe je hieraan kan werken
  • het proces dat een klant doorgaat wanneer hij een product wil kopen. Welke keuzes hij moet maken, welke fases hij door gaat en op welke manier hij daarbij ervaring opdoet met je bedrijf
  • hoe je klant ervaringen bewust op een onderscheidende manier kan vormgeven 

In een vervolg workshop of een individueel traject kan je de opgedane inzichten concreet uitwerken

  • verdiepen van de inzichten door met klanten rond de tafel te gaan
  • vertalen van kansen in vormgeven van  contact moment

Programma
13.30 Inloop
14.00 Start, voorstellen
14.30 Introductie klant ervaring cirkel & reputatie
15.00 Aan de slag, toepassen cirkel op eigen bedrijf deel 1: na aankoop
15.30 Terugkoppeling
16.00 Aan de slag, toepassen cirkel op eigen bedrijf deel 2: voor aankoop & aankoop
16.45 Terugkoppeling
17.00 Netwerkborrel
18.00 Einde bijeenkomst

Locatie: WTC Alnovum in Almere (Innovation Industries)

ICT & Media Netwerk Almere
Deze workshop wordt georganiseerd in het kader van het ICT & Media Netwerk Almere dat iMMovator en Syntens de komende periode opzetten in opdracht van Almere. Almere heeft ICT & Media als een van de kansrijke groeisectoren gekozen en ambieert op dit gebied een voorbeeldrol. Er zullen voor het ICT & Media Netwerk Almere diverse workshops en bijeenkomsten voor het MKB georganiseerd worden. De workshop Klantervaringscirkel  staat gepland op 9 juni, locatie WTC Alnovum (Almere), bij Innovation Industries. Meer informatie over de bijeenkomsten wordt later bekend gemaakt op de iMMovator website.

Inschrijven

Wilt u kennismaken met de aanpak van de Klantervaringcirkel? Schrijf u hieronder gratis in voor de workshop. Wanneer u niet lid bent van het iMMovator netwerk kunt u zich aanmelden door een mail met uw gegevens te sturen naar Angelina van Vulpen.