4 september vindt de vierde editie plaats van Data Donderdag. Data Donderdag is gericht op managers, (online & digital) marketeers en business owners (it en marketing directors) die op zoek zijn naar aansprekende cases en praktijkvoorbeelden. Data Donderdag heeft als doelstelling de doelgroep te inspireren en te verbinden om de ontwikkelingen op het gebied van Big Data een stimulans te geven. De vierde editie van Data Donderdag heeft als thema Media & Publishing, met sprekers van onder andere LexisNexis, Swets Information Services en Treparel.
Inloop: 18.30 – 19.00 uur.Inloop met pizza’s Kick-off:
Mark van Rijmenam – oprichter BigData-Startups en medeoprichter Data Donderdag
Spreker 1: Pim Stouten – Hoofd Strategie & Business Development, LexisNexis BIS
BIS is een internationaal opererende business unit van Reed Elsevier, die zakelijke beslissingen ondersteunt door op het juiste moment de juiste informatie in het juiste format te leveren. Dat doet BIS door zakelijk relevante informatie (kranten, vakbladen, bedrijfsinformatie, patenten en meer) te verzamelen, te bundelen, te verrijken en intelligent te ontsluiten. Naast generieke informatie-oplossingen voor onderzoekers biedt BIS specifieke tools voor bijvoorbeeld supply chain management, reputatie management en de bestrijding van witwassen / omkoping / corruptie. Pim zal ons meenemen in hoe LexisNexis Big Data toepast.
Spreker 2: Ted van Dongen – CTO Swets Information Services
Swets is een wereldwijde marktleider in professioneel informatiebeheer. Als enige informatiedienstenbedrijf dat wereldwijd het ISO 9001:2008 certificaat bezit, speelt Swets een sleutelrol op de complexe informatiemarkt van vandaag. Als een van ’s werelds grootste distributeurs van wetenschappelijke publicaties en met duizenden uitgevers die content aanleveren, is Swets een one-stop-shop voor abonnementen voor bibliotheken en de wetenschap. Door middel van een flexibel Big Data platform, staan bij Swets de klanten voorop.
Startup Pitch: Jeroen Kleinhoven – CEO Treparel
Treparel uit Delft is de ontwikkelaar van KMX: zoek, analyse en visualisatie software voor Big Content. Klanten als Philips, NXP Semiconductors, Bayer, MARS Foods en Belastingdienst gebruiken KMX voor patroonherkenning in grote hoeveelheden text en content zoals bedrijfsdocumenten, websites, email, patenten of research literatuur. Borrel: 20.30 – 21.30 uur.
Aanmelden voor deze inspirerende avond is kosteloos. Geef je snel op, want er zijn slechts 75 plaatsen beschikbaar. Je kunt je tot twee dagen voor het evenement kosteloos afmelden. Meer informatie en inschrijven via deze Meetup pagina.