10 juni 2010

Dag van de Soap over Online en Crossplatform Storytelling

Datum & tijd

2010-06-10 10:30:00
10 juni organiseert het Centrum Media en Gezondheid de zesde dag van de Soap, over online en crossplatform storytelling. Een goed verhaal vertellen in televisiedrama is één. Je publiek bereiken terwijl het mediagedrag in hoog tempo verandert, is een minstens even grote uitdaging. Door de opkomst van sociale media als Facebook, YouTube en Twitter vervagen de rollen van producenten en consumenten. Makers worden steeds meer marketeers, en succes hangt af van hoe inventief je kunt aansluiten bij de communicatie-behoeften van je publiek.

Het crossmediale denken, waarin één platform leading is, heeft inmiddels plaatsgemaakt voor een transmediale aanpak, waarbij alle platforms een even serieuze rol spelen in een verhaal.

Entertainment-Education is niet alleen een strategie voor sociale verandering die in televisiedrama wordt toegepast. Zeker als je maatschappelijke of gezondheids-organisatie een leeftijdsgroep wilt bereiken voor wie een smartphone vanzelf-sprekender is dan een omroep, zul je de mogelijkheden van digital storytelling serieus moeten onderzoeken.

Het Centrum Media & Gezondheid brengt deze ontwikkelingen op 10 juni in kaart met aansprekende presentaties en prikkelend debat: Peter Friedman (Filmdirector) - Poor Consuela Conquers the World: Excerpts from an entertainment-education documentary film-in-progress, Arvind Singhal (University of Texas, El Paso, USA) - Modeling Positive and Performative Deviance in Entertainment-Education, de lancering van het research en inspiratieplatform Tips voor Scripts, en een hele middag die in het teken staat van TransMedia Storytelling.

Met Ian Ginn (Hubbub Media), Gemma Derksen en Leontine Groen (NCRV, SpangaS), Maarten Almekinders, (Scriptdesk).
 
Wie voorop wil blijven lopen, mag deze dag niet missen. De Dag van de Soap is hét ontmoetingsplatform voor professionals van maatschappelijke en gezondheids-organisaties, scriptschrijvers, producenten, programmamakers, onderzoekers, new media professionals en docenten van media- en communicatieopleidingen.

De Dag van de Soap wordt gehouden in de Desmet-studio in Amsterdam. Deelname kost €100,- inclusief lunch en netwerkborrel. Het programma duurt van 09.30 tot 18.00uur. Kijk op www.media-gezondheid.nl/dagvandesoap2010 voor meer informatie over het programma en voor het aanmeldingsformulier.