Alle mediabedrijven zoeken al jaren naar mogelijkheden om samen een vuist te maken tegen de dominantie van Big Tech. Vijf grote Nederlandse mediaspelers, DPG Media, Mediahuis, de NPO, RTL en Talpa Network, hebben de handen ineengeslagen en onderzoeken samen de mogelijkheden voor een nieuwe data-infrastructuur. Uitgangspunt is daarbij dat de gebruiker eigenaar is van zijn data en zelf kan beslissen met wie welke gegevens gedeeld worden in een zogenaamde persoonlijke datakluis. Wat betekent dit initiatief voor de Nederlandse mediawereld en daarbuiten?
In dit Cross Media Café zal het team van de Stichting Nederlandse Datakluis de plannen presenteren en voeren we daarbij een gesprek over de rol van decentrale dataopslag en de bestaande initiatieven in binnen- en buitenland.
Het Cross Media Café zal plaatsvinden op maandag 13 februari en is gratis fysiek bij te wonen of te volgen via een livestream.
De bijeenkomst duurt van 15.30 – 17.00 uur. Er is geen pauze tussendoor. Vanaf 17.00 uur is er voor de fysieke bezoekers een gezellige netwerkborrel!
Heb jij een vraag voor een van de sprekers? Mail dan naar communicatie@mediaperspectives.nl. Er is een chatfunctie tijdens de livestream, dus je kan ook ter plekke je vraag stellen!