7 februari 2012

Cross Media Café Connected TV en Consumentenzaken

Datum & tijd

2012-02-07 14:00:00

Connected TV heeft de toekomst. TV diensten verrijken met interactieve content, Video on Demand diensten, combinaties met verschillende schermen of nieuwe gaming concepten zijn een paar voorbeelden van de legio mogelijkheden die Connected TV contentpartijen, kabelaars, omroepen en nieuwe spelers te bieden heeft. Wat gaan grote en kleine nieuwkomers doen om de aandacht van de consument te trekken? Op het Cross Media Café ‘Connected TV en Consumentenzaken’ gingen we in op de manier waarop Connected TV het consumentengedrag zal gaan veranderen.

Verslagen:

Presentaties:
U kunt alle presentaties van het Cross Media Café ‘Connected TV en Consumentenzaken’ hier vinden.

Foto’s:
De foto’s van het Cross Media Café (gemaakt door Mark Janssen, ECP) zijn te vinden op Flickr.

Video’s:

In de pers:

Programma

Moderator: George Freriks (iMMovator)
Locatie: Studio 3, Media Park, Hilversum
Routebeschrijving naar het Media Park is hier te vinden. U kunt parkeren op parkeerdek A, vanaf daar wordt de route naar de studio met bordjes aangegeven.
Kosten: het Cross Media Café is gratis te bezoeken (maar de drankjes zijn voor eigen rekening)

13.30 Inloop

14.00 Opening door Ton van Mil (directie iMMovator)

14.10 Roeland Stekelenburg (NLbuzz) blikt terug op de Consumer Electronics Show (CES). Welk nieuws werd er op de CES gepresenteerd en welke trends zijn daar gesignaleerd? Waarom gaat Connected TV in 2012 in Nederland doorbreken?

14.20 Barbara Schouten (GfK) presenteert de gebruikscijfers over Connected TV

14.40 Richard Kastelein (CEO van Agora Media Innovation, Publisher van Appmarket.tv) kijkt naar Connected TV vanuit een internationaal perspectief. Over de mogelijke verstoring van de markt en de nieuwe ‘gatekeepers’ in de woonkamer.

15.00 Pitchers

15.15 Pauze en bezoek aan democafé

15.45 Na de pauze trappen we het tweede deel af met een multi-user game: Mark the Spot van 24i Media. Door middel van een Connected TV en tablet of smartphone testen we de  topografische kennis van de Cross Media Café bezoekers. Ga de strijd aan met uw collega’s!

15.50 Waarom stappen investeerders in Connected TV? Interview met Nico Verspaget (Directeur Manager Quadia) en Edwin Hengstmengel (Van den Ende & Deitmers)

16.10 Martijn van Horssen (24i Media) over de redenen om een app te bouwen. Waarom zou je een app maken? Waarom zou je een app gebruiken en wordt er al geld verdiend aan apps?

16.20 Rob Koenen (TNO) presenteert de lessons learned voor Connected TV en HBBtv. Kleine, innovatieve bedrijven die diensten willen leveren op de Connected TV lopen tegen allerlei barrières aan. TNO heeft, samen met bedrijven, de barrières in kaart gebracht en naar oplossingen gezocht.

16.35 Machiel Frijters (Sony) over het perspectief van een Consumer Electronics Leverancier, incl. demo van Google TV

16.50 Paneldiscussie met diverse spelers uit de keten van “Connected TV” . Met Danny Menken (Managing Director, Eurosport), Josbert van Rooijen (Manager Broadcast & IT, SBS), Aart Verbree (CEO CAIW), en Marc Canisius (Deputy Managing Director, Pathé Nederland).

17.15 Netwerkborrel


Meer weten over Connected TV? 

  • Connected tv in 2012 in stroomversnelling – een interview met Martijn van Horssen van 24i Media
  • Marketing Facts publiceerde begin 2012 de top 10 online video trends van 2011
  • Stichting Kijkonderzoek publiceert het kijkcijferoverzicht van 2011. De programma’s van RTL4 en RTL5 scoren het best bij mensen die via het web kijken, aldus Emerce.
  • Dutch Guild (groep technici in de mediawereld) organiseert vlak na het Cross Media Café ook een bijeenkomst over Connected tv. Deze bijeenkomst vindt plaats op 16 februari in ’t Spant in Bussum en is meer technisch van aard in vergelijking tot het Cross Media Café. Op 13 maart organiseert de Dutch Guild een bijeenkomst over HBBtv.