Bepalen algoritmes wat we kijken? Wat we stemmen? En hoe werken die mechanismen dan? Tijdens het Cross Media Café op dinsdag 31 januari keken we naar de Filter bubble. Door filtering en personalisering op het internet raakt wat we zien op internet (bijv. in zoekresultaten) steeds minder divers. De stroom van berichten die we de hele dag tot ons nemen, wordt meer en meer bepaald door ons sociale online netwerk. Als internetter kun je opgesloten raken in een 'filter bubbel' waardoor je steeds minder van de werkelijkheid ziet. Wat betekent dit voor journalisten, consumenten en makers van campagnes? Hoe organiseren media bedrijven zich op dit gebied? Onder meer Nu.nl, NRC, NOS en Buzzcapture presenteerden hun ervaringen en visie.
We kijken terug op een geslaagd café! Het café is op verschillende manieren vastgelegd. Heb je een presentatie gemist of wil je er eentje terug kijken? Bekijk via onderstaande linkjes de slides, video of verslagen van dinsdag 31 januari.
De video's van het Cross Media Café zijn te vinden in dit Vimeo album.
De foto's, gemaakt door Mark Janssen (Memomoto) zijn te vinden op Flickr.
De slides van de sprekers zijn te vinden op Slideshare.
14.00-15.15 Deel 1
15:15-15:45 Pauze
15.45-17.00 Deel 2
17.00-18.00 Borrel
De Cross Media Cafés zijn vakbijeenkomsten waarbij leden van het iMMovator Cross Media Network in korte tijd worden bijgepraat over een relevante ontwikkeling in het crossmedia veld en waarbinnen ruimte wordt gemaakt voor discussie en netwerken. Het is de plek bij uitstek om snel te leren van ervaringen van anderen en daarover in gesprek te raken. De Cross Media Cafés worden georganiseerd door iMMovator en Beeld en Geluid.