8 september 2017

‘BIG chances in DATA’ voor de Creatieve industrie in Smart Cities

Datum & tijd

2017-09-08 12:00:00

Beeld en Geluid

Creatieve industrie heeft Groeikansen met (big) data. 8 september, Hilversum Beeld en Geluid: 

  • Inzicht in uw eigen data en open-data bronnen
  • Inspirerende voorbeelden van collega-ondernemers uit de creatieve industrie
  • U leert via een case hoe Big Data in de praktijk werkt

Elke dag verzamelt u – soms ongemerkt - veel gegevens. Bijvoorbeeld over uw klanten: wat en wanneer kopen zij, wat is hun zoek- en bestelgedrag?  Maar ook over uw product of dienst en over uw bedrijfsprocessen. 

Wat doet u met deze gegevens? Wellicht verwerkt u deze gegevens zelf al en bent u benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn. Gegevens worden pas relevant als u ze kunt omzetten naar kennis waarmee u kosten kunt verlagen, gedrag van klanten kunt voorspellen en kwaliteit van producten en diensten kunt verbeteren.

Data-analyse wordt steeds eenvoudiger en meer bereikbaar, ook voor het MKB. Steeds meer partijen stellen hun data vrij beschikbaar voor anderen. Ook deze  ‘open data’ bieden kansen.

Wilt u verkennen wat u kunt doen om uw bedrijf te laten profiteren van gegevens? Of wilt u zich laten inspireren wat u nog meer kan doen met Big Data? Kom dan naar de bijeenkomst en ontdek wat uw groeikansen zijn met Big Data.  

Programma

14.00-14.30       Inloop
14.30-14.55       Introductie:  Jacob van de Vis (KvK)  Big data specialist

Wat is Big data, wat kun er ermee?  Welke businesskansen zijn er ? 

14.55-15.35       Big Data in de praktijk

- TNO (Jeroen Broekhuijsen, Smart Cities IT proposition manager)
Hoe kun je met Big Data de winnaar van de Voice of Holland voorspellen?
-Elastique (Danny Brugman, Business Development Director)

Retail(smart)data for fast movers van case Grand’ Italia tot Netflix.

15.35-15.55       Pauze
15.55-16.05       Uitleg stappenplan Big Data en uitleg werkwijze interactief deel. Door Jacob van der Vis.
16.05-17.00       Interactief deel: aan de hand van een inspirerende case van een bedrijf doorlopen we het stappenplan.

Ter plekke 10 minuten individueel aan de slag, daarna 30 minuten bespreken in de groep. (optioneel voorbeeldondernemers gaan langs stappenplan en interactief met zaal deelgenoot maken & instructie)

17.00-18.00       Netwerkborrel

Mede mogelijk gemaakt door:
Dutch Media Week, Gemeente Hilversum, EBU, Big Data Value Center en KvK