Talent Development Program 2016-2017
3 oktober 2018

Talent Development Program (inschrijving gesloten)

Geen tot weinig ervaring

Wanneer? 

Het Talent Development Program duurt van oktober 2018 t/m juni 2019 (vanaf maart zijn er geen TDP dagen meer, maar wel intervisie en coaching)

Kosten? 

Voor het Talent Development Program betaalt elke deelnemer €1.950,- (exclusief BTW). Dit kan eenmalig of in drie termijnen worden betaald.

Werkervaring:

Maximaal 5 jaar

Opleiding: 

Afgerond MBO, HBO of WO

Het Talent Development Program is dé springplank voor een carrière in de mediasector. Het is een zes maanden durend intensief programma, waarbij jonge talenten extra kennis en vaardigheden opdoen, waardoor ze sneller kunnen doorgroeien in hun media-loopbaan.

Je verdiept je in de nieuwste technologieën, multiplatform content en business-vaardigheden, en werkt aan echte opdrachten van mediabedrijven. Ook is er uiteraard aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling.

Als jij wilt investeren in jezelf, doen wij daar nog een schepje bovenop. Je kunt via ons bij de start van het programma direct solliciteren naar een functie (de vacatures vind je verderop op deze pagina), maar als je daar nog niet aan toe bent, zorgen wij dat je meerdere keren tijdens het programma jezelf kunt presenteren aan media-werkgevers.

Na het Talent Development Program:

  • heb je een uitgebreid netwerk van diverse contacten in de media;
  • heb je meerdere mogelijkheden gehad om mediabedrijven te laten zien wat je kan;
  • heb je kennis van de belangrijke processen in de media-industrie;
  • ben je op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen en kun je deze vertalen naar concrete activiteiten van mediabedrijven;
  • kortom: ben je helemaal klaar voor the real deal

Deelnemers aan het Talent Development Program zijn super gemotiveerd om aan de slag te gaan in de media-industrie en te investeren in zichzelf. Je hebt passie voor alles wat met media te maken heeft, van het bedenken van een concept tot de uitvoering, van het nadenken over het business model tot de impact van een verhaal.

Heb jij:

  • Een afgeronde MBO-, HBO- of WO-opleiding en ben je minder dan drie jaar werkzaam;
  • Aantoonbare affiniteit met video, audio, digitale media en andere mediavormen;
  • Een zelfstandige werkhouding en teamspirit;
  • Een enthousiaste, gedreven en creatieve persoonlijkheid en ben je flexibel en proactief ingesteld;
  • Een groot verantwoordelijkheidsgevoel?

Stap dan in het Talent Development Program. Meld je aan!

Hoe kan ik meedoen? Vacatures en open inschrijving

Er zijn twee manieren om mee te doen aan het Talent Development Programma: open inschrijving of via een vacatureplaats.

Open inschrijving

Allereerst kun je je via een open inschrijving aanmelden voor het opleidingsprogramma. Je schrijft je in en hoort van ons of je na de eerste brievenselectie uitgenodigd wordt voor de selectiedag. Als je op die dag geselecteerd wordt, start je met het TDP in oktober. Gemiddeld ben je één dag in de week bezig met het programma en kun je daarnaast prima een (bij)baan hebben of andere studie volgen.

Vacatureplaats

Daarnaast is het mogelijk om aan het Talent Development Program mee te doen via een betaalde werkplek. Je gaat dan minimaal 6 maanden aan de slag als trainee (inclusief een startsalaris) bij een van onze partnerbedrijven die een vacature hebben uitstaan bij het TDP. Dit is een fulltime leer-werk traject en is niet te combineren met een andere (bij)baan of studie. Je werkt dan dus bij een van onze partners en volgt tegelijkertijd ons TDP.

Het Talent Development Program (TDP) duurt een half jaar, waar je gemiddeld één dag in de week praktijkgerichte workshops en exclusieve masterclasses volgt van professionals uit de praktijk. In drie blokken komen de thema’s Content & Creatie, Technologie & Innovatie en Business & Marketing aan bod.

  • Week 1: Media Safari – een exclusief kijkje achter de schermen bij leading mediabedrijven
  • Week 2: Masterclass – een verdiepende sessie om je kennis uit te breiden
  • Week 3: Workshop – een hands-on sessie waar je in multidisciplinaire teams aan de slag gaat
  • Week 4: Workshop – een tweede hands-on sessie
  • Week 5: Masterclass – een tweede verdiepende sessie
  • Week 6: Sprint – drie dagen met je team werken aan een real-life case van een mediabedrijf.

Daarnaast voer je opdrachten uit in de elearning-omgeving en krijg je een eigen loopbaancoach toegewezen. Na afloop van het TDP krijg je een deelname-certificaat.

Joanne Landman
21 juni 2018
“De mediakennis die je hier krijgt, is de basis die je nodig hebt, maar waar niemand je specifiek wat over vertelt. Binnen je baan moet je maar een beetje ontdekken hoe alles er nu voor staat. Bij het TDP krijg je alles in presentaties aangereikt en kun je er met elkaar over doorpraten en dat weer in het perspectief van de praktijk zien. Super fijn!”
Annelieke de Graaf
21 juni 2018
“Het leuke is dat we opdrachten krijgen van opdrachtgevers als BNNVARA en NEP. Doordat het opdrachten zijn waar de bedrijven eventueel mee aan de slag gaan, motiveert het iedereen om een zo tof mogelijk concept te presenteren.. Bovendien hebben mijn mede-trainees allemaal andere banen in de mediabranche. De uitwerking van de opdrachten wordt daardoor nog leuker, omdat iedereen een andere kijk heeft op wat leuk is en wat de mogelijkheden zijn.”
Auke Kroese
30 juni 2017
“Eigenlijk leerde je van alles wat en dat vind ik het mooie van het TDP; je leert niet alleen werken in je vakgebied, maar ook daar buiten. Journalistiek, coderen, concepten maken voor TV programma’s en kleine producties, etc, het kwam allemaal voorbij in de vele masterclasses en workshop die we deden”