Cursus eindredactie HU
22 maart 2021

Sociale media – van strategie tot plan van aanpak

Geen tot weinig ervaring
Werkervaring speelt geen rol
Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 1050 (vrij van btw)

Je weet hoe je sociale mediakanalen inricht, berichten plaats je in een handomdraai. Dat is het probleem niet. Jóuw uitdaging is de vraag hoe je met sociale media wérkelijk impact maakt. Hoe je sociale netwerken zó benut dat ze een bijdrage leveren aan je organisatie- en communicatiedoelen. Tijd voor een reality check en een nuchtere benadering. Na deze cursus haal je meer uit zakelijke sociale media-accounts. Ten slotte pluk je hiermee ook privé de vruchten van.

Wat leer je?

Tijdens de cursus leer je hoe je moet beginnen met de vertaalslag van organisatiedoelstellingen naar haalbare online doelstellingen en met welke tools je resultaten meet. Daarnaast leer je waar jouw klanten, leden of ambassadeurs zich online bevinden en kun je een social story creëren.

De cursus Sociale media – van strategie tot plan van aanpak is bedoeld voor iedereen die binnen een bedrijf of organisatie sociale media beheert en bereid is vérder te kijken dan de eigen timeline. Content- en communicatieprofessionals en sociale mediaredacteuren die meer structuur willen brengen in de dagelijkse hectiek met een doordachte sociale mediastrategie en een planmatige aanpak. Ben je nog niet thuis in de knoppen? Volg dan eerst de cursus Schrijven voor sociale media.

Tijdens de cursus ga je aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Trends in online communicatie
  • Sociale media: what’s new?
  • Kanaalkeuzes: welke wél en welke níet?
    • Bouwen aan een consistent verhaal
    • Lijn brengen in je verhaal
  • Kanaalsturing
    • Plannen en beheren van content
    • Opzetten van een beheerorganisatie
    • Werken met verschillende boodschappers
  • Doorpakken met een contentplanning
  • Aantrekkelijke content creëren
    • Content design
  • Monitoren, evalueren en doorpakken

Tijdens de bijeenkomsten en in je eigen tijd werk je opdrachten uit. Als je de cursus hebt afgerond staat je sociale mediastrategie in de steigers, inclusief plan van aanpak én contentkalender.

Hogeschool Utrecht docent(en) onbekend
Hogeschool Utrecht docent(en) nog niet bekend

Klik op de link in het menu ‘Algemeen’ voor meer informatie.

24 januari 2021
Er zijn nog geen reviews