Cursus HU onderzoeksjournalistiek
29 oktober 2019

Online usability

Enige tot redelijke ervaring
Veel ervaring
Inschrijven € 1450 (vrij van BTW)

Partneraanbod

Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht.

Datum & Tijd

Dinsdag 29 oktober tot en met dinsdag 17 december.

 

Locatie

Heidelberglaan 7 Utrecht.

Deelnemers

Maximaal 12 deelnemers.

Hoe zorg jij ervoor dat je je website optimaal voor je laat werken? Dat de site het perfecte uithangbord wordt voor jouw organisatie? Tijdens de post-bachelorcursus Online Usability krijg je het antwoord op deze vragen.

In deze cursus ga je kijken naar de functionele kant van websites. Je bekijkt ze vanuit het bezoekersperspectief: hoe gebruikt jouw bezoeker een site, wat wil hij, en waar haakt hij af? Hoe zorg je ervoor dat je website de taak van de bezoeker optimaal ondersteunt en hoe verleid je hem tot interactie? Na de cursus weet jij er alles van.

Deze cursus leer jou hoe je jouw website moet optimaliseren op het gebied van conversie, maar ook klantvriendelijkheid. Zo maak je van jouw site een functionele en effectieve visitekaart voor je organisatie.

 

Waarom Online usability bij de HU?

  • Volg praktijkgericht onderwijs

    Jouw ervaringen zijn input voor de lessen die je volgt. En wat je leert, pas je meteen toe in je werk.

  • Kom verder in je carrière

    De HU geeft eigentijds onderwijs dat goed aansluit op de praktijk.

  • Docenten uit de praktijk

    De docenten zijn gerenommeerde deskundigen op hun vakgebied met passie voor hun vak.

Meer informatie en inschrijven vindt u op de website van de Hogeschool Utrecht.

De post-bachelorcursus Online usability is bedoeld voor communicatieadviseurs, communicatiemedewerkers, projectleiders, webmanagers en webredacteuren die verantwoordelijk zijn voor (de ontwikkeling van) een of meerdere websites. En voor iedereen die adviseert in internettrajecten.

Hbo werk- en denkniveau. Je wordt toegelaten op basis van selectie, dus stuur met je inschrijving je cv mee.

De cursus bestaat uit hoorcolleges waarin je de theorie meekrijgt die relevant is voor de verbetering van je website. Maar in een eigen WordPress-testomgeving ga meteen met deze kennis aan de slag. Zo ben je klaar voor de praktijk en kun je jouw eigen website binnenkort ook verbeteren.

Het programma bestaat uit verschillende cursusonderdelen:

  • leren omgaan met een CMS;
  • uitwerken van een internetstrategie;
  • het maken van een bruikbare webstructuur (menu, pagina’s, berichten, vormgeving);
  • leren omgaan met Google-gereedschappen (webmastertools en Analytics);
  • toegankelijkheid van websites;
  • het maken van vindbare producten en diensten;
  • gebruik van blogs;
  • het combineren van mediakanalen;
  • gebruikersobservatie en -onderzoek (het meten van resultaten van bezoekers);
  • persuasieve technieken;
  • verleiden en conversie, het bereiken van doelen met online aanwezigheid.