Cursus Storytelling HU
8 maart 2021

Neuromarketing

Werkervaring speelt geen rol
Inschrijven € 1350 (vrij van btw)

Wat gebeurt er in het hoofd van een consument wanneer hij of zij een keuze maakt? Deze vraag staat centraal bij neuromarketing, een vorm van marketing waarbij je gebruik maakt van kennis die is opgedaan uit hersenonderzoek.

Wat leer je?

Is het onethisch om deze kennis voor marketingdoeleinden te gebruiken, of laat je juist kansen liggen als je het niet doet? Tijdens de post-bachelorcursus Neuromarketing van Hogeschool Utrecht staan we uitgebreid stil bij de ethische aspecten. Ook leer je hoe neuromarketing werkt en ga je dieper in op interessante nieuwe mogelijkheden van deze vorm van marketing.

Na deze post-bachelorcursus weet je hoe neuromarketing en andere sociaalpsychologische mechanismen werken. Je kent de voordelen en de beperkingen en weet wat je ermee kunt in je werk als communicatie- of marketingprofessional. Wanneer je de cursus Neuromarketing succesvol afrondt, ontvang je een bewijs van deelname.

Deze cursus is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in Neuromarketing.

De cursus geeft een genuanceerd beeld van de werking van het brein en de toepassingen van neuromarketing. Je krijgt inzicht in de keuzeprocessen en de rol van emotie bij beslissingen van de klant. Daarnaast maak je kennis met onderzoekstechnieken uit de neurowetenschap die bij neuromarketing worden toegepast.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • opbouw en werking van de hersenen
  • belangrijke neurale netwerken
  • meettechnieken: fMRI, EEG, Facial coding, eyetracking
  • toepassingen, voordelen en beperkingen van de verschillende technieken
  • gevolgen voor bestaande marketingmodellen en nieuwe modellen (bijvoorbeeld over merkactivatie, persuasive design en automatische gedragingen)
  • ethische aspecten
Hogeschool Utrecht docent(en) onbekend
Hogeschool Utrecht docent(en) nog niet bekend

Klik op de link in het menu ‘Algemeen’ voor meer informatie.

24 januari 2021
Er zijn nog geen reviews